Deel 5, Kroatië 24-6-2019

24 juni 2019 - Dubrovnik, Kroatië

Kuitenbijters

De dag begon later dan we hadden verwacht. Maar dat maakt niet uit want het is vakantie.
Ontbijt om 10.00 uur en daarna de bus naar Old Town.

De reis duurde iets langer omdat hier ook gewoon maandag is en iedereen moet werken. Maar geen haast wij hebben tijd zat. Aangekomen in Old Town zijn we begonnen met onze tocht over de stadsmuren.

Het was zonnig toen we vertrokken maar al snel nam de bewolking het over. Voor een rondje over de muur was dit geen bezwaar. Het was trap op trap af. De kuitspieren zijn ontzettend getest vandaag. Zullen we morgen denk ik wel voelen. Maar het was de moeite waard om deze tocht te maken. Mooie uitzichten, genieten geblazen.

Na de tour een goede verlate lunch gepakt en door naar de haven.
Daar lag onze boot al klaar om ons naar het eiland Lokrum te brengen.

Een prachtig eiland vol historie en een botanische tuin. Ik moet zeggen de beplanting op het eiland was mooier dan de aangelegde tuin. Maar dat was mijn mening. Ook hier weer schitterende uitzichtpunten. Op het eiland was er ook veel hoogte verschil dus de kuiten kregen het weer te verduren.

Om 18.45 uur de boot terug naar het vaste land. Daar nog even wat gedronken met een oud venv 'er genaamd Enes Eldimir. Na een drankje en afscheid te hebben genomen namen we de bus naar de camping. Nog even langs de supermarkt voor een makkelijk diner.
Daarna de beentjes omhoog en googlen naar een leuk strandje voor morgen.
Want dat word weer een rustdag.

Het was weer een topdag en weer wat cultuur gesnoven. En de zon kwam gelukkig ook weer op het eiand Lokrum.