Deel 9, Kroatië 28-6-2019

28 juni 2019 - Dubrovnik, Kroatië

Wat een uitzicht.

Vandaag weer een dagje op pad.
We kozen voor de Europese Chinese muur in het plaatsje Ston. Of ook wel genaamd the wall of King's Landing uit de serie Games of thrones. (Voor verdere info verwijs ik jullie naar Wikipedia).Een ontzettende hype in Nederland en eigenlijk over de gehele wereld. Overal zie je hier rondtours. Want heel veel is in deze streek opgenomen.

Het was ongeveer 50 kilometer bij ons vandaan. Een ritje van 53 minuten. Maar elke minuut was het aanzien zeker waard wat een prachtige vergezichten van de natuur. Morgen doen we het ritje nog eens over want dan gaan we richting Trogir.

Aangekomen in Ston zag je de muur al liggen. Wat een hoogtes. Waar zijn we aan begonnen met dit weer. 38° en volop zon. Maar wie a zegt, zegt ook b.

Er waren 2 routes de lange en de korte.
We liepen eerst de lange tot de helft en daarna weer terug. Fran ging door naar beneden en ik pakte de korte er nog even bij. Helaas kun je nog niet rond maar daar zijn ze wel mee bezig.

Na een kleine 2 uur was het mooi geweest en vertrokken naar het plaatsje Trsteno.
Daar lagen de botanische tuinen of de paleistuin van King's Landing wederom uit de serie Games of Thrones. Prachtige planten en rondleidingen over de serie.

Na wat foto's te hebben gemaakt. Best wel weer veel vandaag. Op weg naar de camping voor een verkoelende duik in het zwembad. Wat knap je daar van op. Daarna weer opdrogen en weer duiken enz.

We waren de laatste in het zwembad en zijn toen ook maar opgestapt rond een uur of 7. Even opfrissen en omkleden voor het laatste avondmaal in Dubrovnik old town. Daar nog even de trap van schaamte ( stairs of shame) bewandeld.
Ja dit is weer uit de games of thrones. Ik heb er niets van gezien maar geloof Fran op haar woord.
En daarna heerlijk gegeten. Nu weer terug na een lange interessante dag met veel cultuur en natuur.

Morgen gaan we stukje rijden. Ben benieuwd hoe het daar is. Het stukje wat we nu gezien hebben vond ik prachtig.

Tot laters

1. Peter Van der Raad:
    28 juni 2019
    Weer een dag mooie dingen gedaan