Zaterdag 7 augustus 2021

7 augustus 2021 - Amsterdam, Nederland

Zaterdag 7 augustus

Ja de terugreis, dat is de dag die er altijd komt maar je die je zolang mogelijk wil uitstellen. En vaak is verschuiven geen optie.

Dit laatste gold ook voor ons.
Maar aan al het mooie komt einde.

De wekker ging vandaag om 3.30 uur, echt een absurde tijd voor als je vakantie heb.
Maar dit was helaas noodzaak om de verwachtte files een beetje voor te blijven.
Het was namelijk zwarte zaterdag. En nu nog erger want veel meer mensen waren met de auto weg.

Snel de laatste dingen in de auto en op naar de receptie om de sleutel in te leveren.
Ondertussen de navigatie ingesteld. Eigenlijk niet nodig maar is om de afstand te bepalen van hoe ver is het nog.
De reis duur zou 14,5 uur zijn zonder stoppen en tanken gaf google maps aan.
Op vertrektijd nog geen files of opstoppingen.
Even snel rekenen 18.30 uur thuis.
Dit is natuurlijk niet reëel. Tenzij er niemand op de weg is.

We waren nog maar 50 km onderweg en ja hoor 20 minuten wachten bij laatste tolpoortje in Kroatie.
Als dit het enige is vandaag dan zijn we blij.
Nog positief denkend. De grens was rustig en konden zo door rijden naar Oostenrijk. Daar 20 minuten voor de tunnel om te betalen en weer gassen.

Het enige wat ons vandaag echt ophield waren de wegwerkzaamheden in Duitsland.
En ik overdrijf niet het waren er 34.
Maar werkzaamheden, heb misschien totaal 10 man geteld op het gehele traject. Oke het is zaterdag maar moet het dan niet af.

De aankomsttijd liep op door stoppen files.
Maar dat geeft niet. We hebben er nu in totaal een kleine 16 uur over gedaan. En dat vind ik erg netjes.

Alleen later aankomen dan 20.00 uur was geen optie, Ajax op tv.

Op de laatste 300 kilometer moest er wel 16 minuten terug gewonnen worden.

Maar met politie begeleiding en het gas pendaal naar beneden is het ons gelukt.
Achteraf beter niet kunnen doen.
Maar als je alles vooraf weet is er ook niets aan.

Al met al een goede terugreis en een heerlijke korte vakantie geweest. Hier waren we alle 4 even aan toe.
1 ding hoop ik wel voor volgend jaar dat er ook weer iets van voorpret bij komt dus vroeg boeken en niet pas 4 uur van te voren.

Ik zeg tot volgend jaar😘

1. Peter Van der Raad:
    8 augustus 2021
    Blij dat jullie weer heel thuis zijn