12-8-2022 Het einde nadert.

12 augustus 2022 - Medvidići, Kroatië

Het is alweer vrijdag.  Wat gaat de tijd toch snel als je het naar je zin heb. De morgen begon met bewolking en regen toen we op wilde staan. Fran snel de was maar naar binnen gehaald en iets langer blijven liggen dan anders. Dus dit zou niet ons dagje liggen worden bij het zwembad. Gelukkig hadden we plan b al klaar als het minder weer zou zijn.

Na het verlate ontbijt vertrokken we naar Pula, wat eigenlijk voor morgen op het programma stond. Want Pula ligt vlakbij het vliegveld waar de kids morgenavond weer vandaan vliegen. Dus dat had dan 2 vliegen in 1 klap geweest.

Iedereen had dezelfde gedachte om met dit weer naar Pula te gaan. Wat een drukte. Gelukkig bij de haven een plekje gevonden en zo waren we dicht bij de Pula Arena. Veel historische dingen gezien en ook nog in het rails museum geweest. We hebben in Pula ruim 10 kilometer gelopen. Ik weet niet of dit komt doordat de mannen het stadion van NK Istria wilde zien of door de vrouwen die souvenirtjes wilde hebben.

Wat betreft de stadiontour zijn we naar binnen gelopen. Alles stond open en zo konden we gelijk het stadion in en de binnenkant bekijken waar het veld zich bevond. Daarna ook nog even in de fanshop geweest. Nou mijn badkamer is groter dan deze fanshop. We hebben er wel een sjaaltje gekocht.

De benen waren nu moe van het vele wandelen dus terug naar Medvidići en daar nog even een duikje genomen. Het water was zo koud als mij pink. Na de duik nog even chillen om daarna met zijn 5en van het laatste avondmaal van deze vakantie te genieten.

Dus hup de auto weer in en op naar Vrsar. We hebben daar echt heerlijk gegeten. We hadden top plekken aan het water. En het mooiste van alles mijn creditcard bleef op zak. Dit laatste etentje was op rekening van Ryan. Ryan bedankt ik heb er van genoten.

Snel nog een ijshoorntje want de lege tassen roepen ons. Onderwijl ik aan het schrijven ben is iedereen aan het inpakken. Want morgen om 10 uur moeten we ons huis verlaten.

Edje zou Edje niet zijn als hij niet wat met Sandra, de verhuurster, geregeld zou hebben. We mogen de hele dag dus tot 16.00 uur gebruik maken van het zwembad. Ze heeft ook nog een heel klein appartement met 1 slaapkamer en keukentje voor ons. Want Fran en ik blijven nog een kort nachtje. Dit omdat we ons de hele dag moeten vermaken en niet met 5 personen en bagage rond kunnen rijden. Dat past dus niet.

Nu alleen hopen op mooi weer zodat we nog iets meer kleuren. De voorspellingen zijn erg verschillend maar wat het geworden is horen jullie op zeker.

Ik ga nu mijn tas inpakken.

Welterusten.

1. Peter Van der Raad: