10-08-2022 niet zo lekker vandaag

11 augustus 2022 - Medvidići, Kroatië

Ja vandaag weer wat later met het verslag van gisteren. Dit komt omdat we gisteravond lang zijn blijven hangen in Rovinj. We waren na middennacht pas terug en ik had geen zin om nog iets te schrijven. Maar beter laat dan nooit dus hier komt hij.

Ik vertelde jullie over 2 kleine wolkjes van gisteren, nou zal ik jullie vertellen ik had het verhaal nog maar net verzonden en het wolkendek trok bijna volledig dicht. Maar een die-hard als ik ben hoop je dat het beter wordt. De temperatuur was goed maar de wolken waren niet zo lekker. Over niet zo lekker kom ik later nog even terug. De zon liet zich pas tegen 5en pas weer volledig zien.

Een positief punt gisteren was dat de auto weer glimmend op de oprit staat. Fran en Ryan hebben hem gewassen voor het boodschappen doen. Alle stof van Kamenjak is weer verdwenen.

Na wat hangen, lezen, spelletjes doen vertrokken we rond zevenen naar Rovinj. Daar de zonsondergang gezien en lachende foto's gemaakt met tandjes.

Het was vrij druk, eigenlijk heel druk maar we zagen een restaurantje waar we konden eten. Ik kan jullie vertellen daar gaan we niet meer eten. De pizza's waren al op toen kwamen de andere gerechten pas. Het leek wel of ze die waren vergeten. Na nog een keer te vragen kwamen deze na ongeveer 20 minuten. De kwaliteit van de pasta was zeer beneden peil.

Na de teleurstelling zijn we het dorpje doorgelopen. Prachtige straatjes en vele souvenirsshops. Genoten hebben we en maar 1 souvenier gescoord. En tot slot nog een terrasje waar we onze ijscup weer kregen.

Wat ik jullie nog vergeet te vertellen. De verhuurster kwam nog lekkere toetjes brengen. Het is feest in het dorp. Eigenlijk dorpje. Ze vertelde dat het allemaal familie is er dat nu meer toeristen dan dorpelingen zijn.

Ik zeg tot slot van dit verhaal, ik wil ook wel zo'n dorpje met al mijn familie om me heen. Bij interesse stuur mij maar een mail.

Ik ga stoppen want de zee roept ons.

Tot plons

1. Peter Van der Raad: