13-8-2022 laatste dag met 5

13 augustus 2022 - Medvidići, Kroatië

Ja de titel zegt genoeg, vandaag het laatste dagje met zijn vijven. We hebben alles gedaan wat we wilde, dus het laatste dagje zou het zwembad worden. Maar je bent dan natuurlijk altijd afhankelijk van de weergoden. Zoals jullie nu wel zullen begrijpen was het geen zwembad weer. De bewolking overheerste en je zag een flauw zonnetje. De temperatuur was met 24 graden vrij laag voor onze begrippen. Conclusie jullie hadden het betere weer vandaag.

Om 10 uur stonden we buiten met onze spullen. Huisje leeg opgeleverd. Op naar het beneden appertement. Daar onze spullen gedropt en klaar voor planc.

Plan b Pula, hadden we al gehad. De buurvrouw gaf ons de tip om naar Motovun te gaan een dorp op grote hoogte en mooie uitzichten. We mochten de auto niet mee naar boven nemen en lopen vond niet iedereen een optie. De pendelbus bracht de oplossing. De buurvrouw had niets gelogen. Daar wat rondgekeken en de toren beklommen. Steile trappen brachten ons naar grote hoogte. Maar het was meer dan de moeite waard. We kregen trouwens ook nog korting omdat de jonkies op studenten leken. Maar wij weten gelukkig beter. We zijn na onze drankjes en de plaatselijke bakker met de benenwagen naar beneden gegaan.

Zelf hadden we ook nog een plaatsje gevonden op hoogte. Daar ook dan maar even langs, het plaatsje heeft de naam Groznjan. De vele slingerwegen en haarspeldbochten brachten ons erheen. Niet iedereen heeft naar buiten gekeken. Maar het was een mooi stukje Istrie.

Ook weer gelopen natuurlijk maar ook het terras weer onveilig gemaakt. Het was een mooi tijdverdrijf en leuk om te zien. Die kunnen we nu ook afvinken van ons lijstje.

Het was alweer tijd om terug te keren naar ons nieuwe onderkomen om daar de spullen van de kids op te halen. Tijd vliegt als je het naar je zin heb. Om 17.30 uur kwamen we aan op het vliegveld. Iets te vroeg maar mooi op tijd. Daar nogmaals een drankje gedaan en in tranen afscheid genomen van de jonkies. Ik heb weer genoten van ze. Toppers bedankt voor deze 2 mooie weken. En het nieuwe woord droeftoeter houden we erin.

En daar sta je dan met zijn tweetjes. Tank van de auto bijna leeg, geen kunas meer. Maar gelukkig nog wel een Visacard. Het vliegveld ligt dicht bij Pula dus besloten we om daar nog even van de zon te genieten en de inwendige mens en auto te verzorgen.

Bij terugkomst zagen we de op flightrader dat de kids over ons heen vlogen. Natuurlijk hebben we nog gezwaaid. Hoop alleen dat ze het zagen.

Op 2 kleine tasjes na is de auto ook ingepakt. Ik maak nu mijn vergaal nog even af en ga ne even afspoelen en ga mijn mandje opzoeken. De bedoeling is dat om 3 uur vannacht de wekker gaat en dat we dan richting Amsterdam gaan rijden. Waar we eindigen is nog onbekend. Ajax gaan we zeker niet halen. Maar Bayern Munchen speelt wel thuis morgen. En dat is zeker te halen.

Maar dat vertel ik jullie later wel weer.

Welterusten voor straks.

1. Peter Van der Raad:
    13 augustus 2022
    Goeie reis terug en doe voorzichtig geen haast
  2. Dora:
    14 augustus 2022
    Het is weer een mooie vakantie geweest en heb weer genoten van de verhalen en foto’s