Dag 10, 7 juni 2018

7 juni 2018 - Quatre Cocos, Mauritius

Zo even liggen na een verfrissende douche.
Wat was dit weer een topdag. Daar hebben jullie natuurlijk nog niets van meegekregen.
Ik zal de dag dan nog even doornemen met jullie.

Als je van herinneringen kan genieten beleef je alles tweemaal zo ook als ik alles nog een keer opschrijf. Ik moet zeggen tot nu toe is alles naar onze zin. De tijd vliegt.
En als ik dan zie dat dit alweer dag 10 is zijn we al over de helft. Daarom nogmaals de spreuk: Als je van herinneringen kan genieten beleef je alles tweemaal.

Maar nu terug naar vanochtend. Weer de wekker gezet. En om 8.00 uur vertrokken naar het zuiden en tevens hoogste punt van Mauritius. Omdat de lucht niet strak blauw was konden we niet heel ver kijken. Maar het uitzicht was toch wel adembenemend.
Het hoogste punt is tevens ook de vulkaan.
Werkt gelukkig al heel lang niet meer. In de krater is nu een meer en is 85 meter diep.
En er omheen alle soorten groen.

Na deze uitzichten een klein stukje rijden naar de handmade modelschepenscheepswerf. Ik dacht 3x woordwaarde bij scrable, dan heb ik nu al gewonnen. Daar waren de heren het hout aan het bewerken en de dames deden de zeilen en de trossen. Leuk om te zien. Beneden was de winkel, wat een soorten stonden daar. Ja van groot naar klein. Ook wij konden de verleiding niet weerstaan en hebben er 1 gekocht. (Staat ergens tussen de foto's.)

Iedereen zat natuurlijk al lang en breed in de bus en toen kwamen wij pas. Onze boot moest vluchtbestendig worden ingepakt en dat is gelukt. Nu vervolgde we onze weg naar de Hindoetempel. Het is een soort Mekka van Mauritius. Alle Hindoes komen hier 1 maal per jaar bij elkaar. Voor je het complex oprijd staan er 2 enorme beelden.
Ja echt giga groot. Ook liepen hier wat aapjes in de rondte...leuk om te zien maar verstandig om af te blijven.

De tempels waren ook gebouwd rond een krater. Deze krater was ook een meer geworden. Of zoals ze daar zeggen. The Secrect lake. Overal mocht je lopen maar in de tempel was het schoenen uit. En de geur van zweetvoeten rook je niet door de vele wierook.

Het ging allemaal heel vlug het volgende stond alweer op de rol.
Een viewpoint waar we over de laatste 2% regenwoud konden kijken van het eiland. Hier doen ze alles voor om dit te bewaren op het eiland. Iets lager geleden, na 18 haarspeldbochten, lag het restaurant waar we zouden lunchen. Daar weer heerlijk gegeten en wat een schitterde plek. Het is ook een favoriete plek van Jaques Chirac de oude premier van Frankrijk.

Na de lunch daalde we verder de berg af.
We gingen naar de hoogste waterval van het eiland. 100 meter hoog. Eerst op ooghoogte bekijken en daarna van bovenaf.
Er zat nog wel best een afstand tussen en naar beneden afdalen was niet mogelijk. Maar goed ook eigenlijk want nu blijft hij ongerept. Maar je zou het met eigen moeten zien of de foto's komen bekijken.

Dit was alweer het 1 na laatste van onze dagtrip. Nu zouden we nog naar de 7 kleuren aarde gaan. Ik had daar al wat over gelezen en foto's van gezien. Maar in het echt is het nog mooier. Met geen pen te beschrijven (of zoals het tegenwoordig gaat met geen vinger te typen).
Door de lichtinval van de zon en de schaduwen zie je zoveel kleuren. Echt prachtig.

De terugreis die twee uur duurde hebben wij gebruikt om de foto's terug te kijken van vandaag. Dat waren er weer behoorlijk veel.
De teller staat gemiddeld op 100 per dag.
Op zich valt dat nog mee. Op mijn netvlies staan er nog veel meer.

Ik zeg maar zo......wij blijven foto's maken en vooral genieten.

Morgen maar weer een dagje bijkleuren bij het zwembad en de komende week doornemen van wat we nog willen doen.

Wij gaan nu naar de bar.
Ik eindig dus met de woorden tot later en proost.

1. Dora:
    7 juni 2018
    Jullie zien prachtige dingen geniet er maar lekker van met ze tweeën