5-8-2022

6 augustus 2022 - Medvidići, Kroatië

We zijn er nog. Ietsjes later dan anders maar het is vakantie. We hebben vandaag een oud plekje opgezocht aan zee waar we in onze Umag tijd wel vaker kwamen. Het was even zoeken maar we hebben het gevonden. Ons nieuwe plekje ligt op 150 meter van het oude

Het zeewater bracht de nodige verkoeling maar om over koud water te spreken dat is net het tegenovergestelde.  De dagbesteding zag er als volgt uit van ons. Drijven op je luchtbedje in de zee. De cursuslezen snorkelen in het zwembad in praktijk brengen in zee. Bakken. Wandeling maken over de rotsen langs de kustlijn. Ijsjes eten of een hartig hapje. Maar vooral niet te veel inspannen en tot rust komen.

Na een lekker dagje op naar het huisje om ons op te frissen voor het avondmaal wat ons werd aangeboden door Chynna. We hadden een mooie locatie aan het water op het oog. De locatie waar we vorig jaar al wilde eten maar toen vol was. Na een mail te hebben gestuurd om te reserveren voor 5 aan het water geen reactie. Toen een appje met dezelfde vraag geen reactie. Nu de laatste optie bellen.                          En een vriendelijke stem aan de andere kant van de lijn vertelde me dat er geen plek meer was aan het water. Ik antwoorde in mijn beste Engels over de mail, toen ging haar wat dagen ze had een tafel aan het water maar kon niet antwoorden op de mail. Eind goed al goed.

Na de goede maaltijd bij Orladin even nog wat sightseeing in Vsar. Zo liepen we naar het hoogste punt met een weergaloos uitzicht over de haven en het toeristische gedeelte. Tot slot nog een ijsje en souvenir gescoord.

Het was weer een topdag.

Welterusten.

1. Dora:
    6 augustus 2022
    Gelukkig jullie zijn er nog ik miste je vanmorgen al.
    Ziet er allemaal weer heerlijk uit.