Dag 15, laatste dag, 25 augustus

25 augustus 2018 - Amsterdam, Nederland

Inderdaad het zit er bijna op.
Laatste dagje zoals de titel al aangeeft.
Maar van het begin tot het eind moet je genieten. Dus dat hebben we gedaan.
Het was al vroeg toen we onze zure lappen verlieten. Zo vroeg waren we nog nooit bij het zwembad.

Het was 7.45 uur toen ik al in het water lag.
Eerst even een duik en daarna ontbijt.
Althans Fran en Ryan. Papie eet alles nog met mate. Dus sloeg het ontbijt even over.
Andy kwam ook en keertje vroeg. De kraai van het animatieteam had nog niet gekraaid. Maar Andy was er al.

Ook onze jarige Tim vanmorgen nog even via facetime gefeliciteerd, het blijft toch mooi. Wij heerlijk in het zwembad vlak bij de bar in het zonnetje en zij daar onder een schemerlamp omdat het nog zo donker is van de regen en het onweer.

Het werd geen lange zwembadsessie. Want om 12.55 uur zouden we opgehaald worden voor een ritje sightseeing langs de resorts in Hurghada. Dus om 11.00 uur terug naar de kamer en nog even opfrissen en de laatste spullen in de koffers proppen.

Na een ritje met de bus van een uur kwamen we aan op het vliegveld. Na een keer of 5 mijn schoenen te hebben uitgetrokken en te zijn gefouilleerd waren we eindelijk langs de douane. Daar even langs de Burger King, waar ze helaas geen milkshakes hadden. Waar ik best wel trek in had. Zijn we wel even gaan zitten voor een patatje. Maagjes gevuld en boarden maar.

De vlucht verloopt spoedig al voelt het hoofd van Fran als een blok beton. Maar het ijs geeft verlichting. Komt wel weer goed.
We vliegen nu het luchtruim van Kroatië binnen misschien gaan we daar volgend jaar weer heen. Wie zal het zeggen. Ik weet het nog niet.

We hebben genoten van het land Egypte.
De mooie trip naar Luxor en Caïro
Waren twee lange maar wel top dagen.
Als je tips wil geef ik ze graag.
Het quadrijden was cool,gaaf of noem het zoals jullie het willen. Hadden we voor geen goud willen missen.

Het zonnetje, nee ik bedoel niet mezelf, heeft deze 2 weken ook weer goed zijn best gedaan. We zijn aardig gekleurd. We hebben geen wolk gezien. O ja voor de scherpe lezers 1 maar dat was een stofwolk.

Van de Rode Zee begrijp ik niets er waren steeds om verschillende tijden eb en vloed.
Maar wat deert dat eigenlijk hij bracht een heerlijke verkoeling. Net zoals het zwembad.

We zijn bijna bij het laatste puntje. Maar eerst even iets over de mensen, op zich zijn ze heel vriendelijk. Maar sommige zeer opdringerig als je langs ze loopt vooral de verkopers. Ze trekken je bijna naar binnen. En wat betreft de fooien geven ben ik zeker geen zeikerd.
Maar sommige heren maken er hier een gewoonte om het te vragen. En dan is mijn spontane geefmoment voorbij.

Tot slot: We nemen weer 14 dagen mooie herinneringen met ons mee. En laten de Vloek van de Farao daar.
En voor de goede orde we komen weer met zijn vieren terug. Het aanbod van kamelen ten opzichte van Fran en de boys was te laag dus heb ze maar weer meegenomen.
Volgend jaar nieuwe kansen. Als we dan nog met zijn vieren gaan.

Ik zeg bedankt voor jullie aandacht voor het lezen. Ik heb het weer met liefde gedaan.

Kus van Francis, Ryan, Andy en u verteller😘

1. Dora:
    26 augustus 2018
    We hebben weer genoten van je verhalen