Dag 5, 2 juni 2018

2 juni 2018 - Flic En Flac Beach, Mauritius

Daar is alweer het vijfde verhaal. Wat gaat het toch allemaal snel hier. Het is alweer een dag geleden dat we lokale gerechten kregen voorgeschoteld. Wat ik precies allemaal had weet ik niet meer maar het was heerlijk.

Nu terug naar vandaag....
We werden vanmorgen wakker gemaakt door de Hymn van panfluit. Op zich een mooi muziekstuk maar niet om 6.30 uur Mauritaanse tijd.

We zijn er toch naar uitgegaan want er stond ons een volle dag te wachten.

Dus eerst een d.o.p. nu hoor ik jullie denken wat is dat nu weer.
Douche Ontbijt Pleite.
Alles was al ingepakt behalve de badkleding die zouden we aantrekken.
Dus alles was weer zoals altijd geregeld.

Het busje dat ons kwam halen was verlaat, hij moest nog 3 andere koppels halen. Maar gelukkig hij was er. Na paar kilometer kwam bij mij een flash back.....

Ik had Fran gevraagd waarom trek je je bikini niet aan. Het antwoord wat ik kreeg, dit is wel mijn bikini. Toen kwam ik erachter dat ik zelf mijn zwembroek was vergeten.
Een zwembroek is toch wel makkelijk als je gaat varen en snorkelen. Hoe nu verder horen jullie later wel.

Na een uur rijden kwamen we aan in de plaats Flic en Flac dit ligt in het Zuid Westen. Daar werden we ontvangen met koffie en thee. Nog even wachten op andere toeristen en daarna in 2 groepen op 2 boten. En je raad het al Fran zat op de andere boot. Heerlijk een dagje voor mezelf. Nee grapje we zaten op dezelfde boot.

Aan boord kregen we een brieving. Daar kregen we de indeling van de dag.
Eerst wilde dolfijnen zoeken. Daarna snorkelen, lunch, nog even snorkelen en dan terug. Een volle dag dus.

Na een kleine 20 minuten hadden we beet, daar zwommen de dolfijnen. Wat een geweldig gezicht. Vroeger mocht je daar met ze snorkelen maar daar staan nu zware boetes op. We waren niet de enige die op zoek waren. Het werd er gewoon druk.
En weg waren ze weer....nee verderop zijn ze weer en iedereen weer in de achtervolging. Dit herhaalde zich meerdere malen. Was gaaf om te zien.

Na dit fantastische moment zijn we naar een snorkelplek gegaan. Prachtig koraal was er te zien maar weinig verschillende soorten visjes...nee echt groot waren ze ook niet. Maar wel weer leuk om te doen. Je ziet toch weer andere soorten dan in Thailand. O ja het probleem zwembroek was ook op gelost. Ben gewoon in mijn boxer gaan zwemmen. Niemand die het verschil zag.

Nu maar op weg naar de lunchplek, dit was een eiland zonder stromend water en geen elektriciteit. Wederom een herhaling dit was ook prachtig. We begonnen met een limoenrum nadat we op de boot al lokale sangria hadden gedronken. Daar kwamen onze gerechten Fran had alleen vis en lobster en ik had natuurlijk vlees. De bemanning van de boot entertainde ons niet alleen maar waren ook de koks. Het was top geregeld.

Na het eten nog bij het koraal wat boven het water groeit geweest. De naam is me ontschoten. Maar dat we daar weer aan de kaneelrum gingen ben ik niet vergeten.
De Duitser uit Frankfurt werd steeds vrolijker.

Nu het laatste stuk met de boot waar 2 keer 150 pk achterin hing naar de opstapplaats.
We voeren met een snelheid van rond de 50 kilometer we waren er dus zo.
Bijna vergeten ook met deze hoge snelheid zagen we een schildpad zwemmen. We zijn gekeerd en langzaam terug gevaren. Hij zwom er nog en zo Merlijn Timmermansoog was hij rond de 73,5 centimeter. Er was te veel rumoer dus hij dook onder en nooit meer gezien natuurlijk. Dus sorry er zijn geen beelden. Dus geloof me maar op mijn blauwe ogen.

Toen begon de busreis van ruim anderhalf uur. First in means ook first out. Dus nu waten wij de laatste. Maar zo hebben we ook nog iets van het Noord Oosten gezien.

Terug in het hotel de foto's weer verwerkt en heerlijk opgefrist. Lekker om weer schoon te zijn. Net zijn we wezen eten. Het lopende buffet zag er vandaag ook weer geweldig uit. En ja op zaterdagavond heb ik groente met gebakken aardappeltjes gegeten en geen broodje bal van Baya.

Ik hoop dat jullie niet in slaap zijn gevallen van het iets te lange verhaal. Wij gaan nog een slaapmutsje halen en morgen doen we een dagje zwembad.

Tot laters

1. Peter Van der Raad: