Dag 4, 1 juni 2018

1 juni 2018 - Quatre Cocos, Mauritius

Vandaag zijn we rustig begonnen omdat we geen plannen hadden. Het enige wat we wilde doen was wat excursies regelen.

We zaten rond 9.30 uur aan het ontbijt. De dame van Tui was er ook al. We bespraken verschillende optie. Dit is wat er is uitgekomen.
Zaterdag (morgen) gaan we varen en snorkelen en op zoek naar dolfijnen.
Daarnaast hebben we ook nog south tour (dinsdag) en een north tour (donderdag) geboekt. Dus we doen genoeg aan sightseeing.

Na al het regelen terug naar onze kamer.
Wat gaan we doen....
Het weer was winderig en bewolkt. Je kon de regen bijna pakken.
We pakte onze rugzak, wat drinken erin en een handdoek, een fototoestel om de nek en we konden op stap. Het doel was naar een van de mooiere stranden te gaan van de oostkust. Bella mare genaamd.
Ongeveer een uur lopen over het strand en soms rotspartijen.
Al snel begonnen het te miezeren, maar wat deert dat ons Nederlanders dus we gingen verder. Na ongeveer 20 minuten werd het te gortig en zijn mr en mrs Wet teruggekeerd.

Over naar plan b. Taxi bestellen en naar het plaatsje Flacq. Daar bleef de taxi op ons wachten. Wat gewinkeld en inkopen gedaan. Zag er allemaal fleurig uit de kleding. Maar veel nep. Dat zie je ook aan de prijs. Maar voor Andy een echt Barça tenue gekocht.

Na 2 uurtjes weg te zijn geweest een korte siësta gehouden om vervolgens een potje yatzee te spelen in de bar. Ja ik won 6 er van de 6 en gooide 9x yatzee. Dus op naar het casino vanavond. De regen kwam nu niet met bakken naar beneden maar met kuipen...een echte tropische bui. Maar morgen is het weer mooi.

Nu ga ik me gereed maken voor het diner.
We gaan lokaal eten. Ik ben benieuwd.
Eet smakelijk voor straks en ik zeg tot laters.

1. Dora:
    1 juni 2018