Dag 7, 4 juni 2018

4 juni 2018 - Île aux Cerfs, Mauritius

Vanmorgen was het weer vroeg dag voor ons. De wekker ging om 8 uur. En dat is als je vakantie heb erg vroeg. Maar niet klagen morgen gaat hij nog vroeger want dan gaan we op excursie naar het Noorden van het eiland.

Maar ik zal eerst de dag van vandaag met jullie doornemen. Hoe laat de wekker ging weten jullie nu al. Anders moet je even opnieuw beginnen met lezen. Het ontbijt was weer goed net zoals elke dag. Onze picknickmand was ook alweer gevuld door de vriendelijke mensen hier.

Om 9 uur ging de boot naar het eiland ile aux cherfs. Hier zijn we al een keer geweest. Maar vandaag hebben we er een kleine excursie van 90 minuten aan vastgepakt.

Aangekomen op het het eiland, waar we gebracht zijn door het veerbootje van het hotel, zijn we overgestapt in een privé speedboot. Deze bracht ons naar de rivier die ons naar de waterval bracht. Mooi om te zien maar niet echt spectaculair. De prijzen voor deze excursie op het eiland waren dat geld niet waard. Gelukkig hadden wij in het hotel gereserveerd.

Na het zien van de waterval zijn we dezelfde manier terug gevaren met als enige verandering dat we nog zijn gaan snorkelen. Wat een mooi koraal en wat een hoop slangen hier. Gelukkig bleven deze rustig op de bodem liggen. Ze eten ook alleen maar plankton.

De speedboot bracht ons terug naar het eiland om daar de rest van de dag in het zand te gaan liggen en van de zon te gaan genieten. De ochtend verliep vrij zonnig. Af en toe een sluierwolkje, dat was heerlijk. Maar rond een uur of 1 kwamen er donkere wolken aanwaaien. En jullie raden het al. De tropisch bui brak precies boven ons los.

Snel alles in de waterdichte tas en je handdoek beschermen met je lichaam.
Ook nog wat beschutting gezocht in het bos. Maar je werd even goed nat.
Maar na regen komt zonneschijn, en zo ook hier. Al had de bewolking toch de overhand.

Rond 15.30 kwam het veerbootje ons weer van het eiland ophalen. Nu net lekker gedoucht en het verslag maken.

Zometeen de foto's en daarna naar de bar voor een cocktail en daarna weer uitgebreid eten. Ik heb in deze week, die we nu achter ons hebben, nog nooit zoveel aan tafel gezeten.
Ook hoef ik mijn bed niet op te maken en kan mijn kleren gewoon laten slingeren.
En het mooie hier is, de koelkast is ook steeds gevuld. Het is dus net of ik thuis ben.

O nee daar eet ik geen drie keer aan tafel.

Nou genoeg slappe verhalen, morgen weer het serieusere werk met de excursie van het Noorden van het eiland Mauritius.

Tot laters

1. Peter Van der Raad: