Deel 13, Kroatië 2-7-2018

2 juli 2019 - Krka Np, Kroatië

Zo mooi.

En daar ging de wekker om 7.16 uur in je vakantie. Maar het was de moeite waard om de wekker te zetten. Wat we vandaag gezien hebben is met geen pen te beschrijven. Ga het toch proberen. Maar bekijk straks de foto's maar.

We vertrokken rond een uur of 8 naar Lovozac, dat is het zuidelijkste puntje van het Nationale park van Krka. We hadden iets meer dan een uur nodig om er te komen. De rit daar naar toe ging weer langs de kust en zo reden we door vele kleine kustplaatsjes. Dit was al genieten.

Aangekomen op plaats van bestemming zijn we overgestapt in een bus om de laatste 950 meter naar beneden te maken naar het begin van de wandelroute.

De wandelroute liep via en over houten vlonders en soms stenen trappen.
Nee, vlak is het hier zeker niet. Had het hier vlak geweest dan hadden we geen watervallen gezien. Maar overval water en bos. En veel toeristen. Gelukkig waren we er vroeg dus we waren de ergste stoom al voor. En het is nu nog niet eens hoogseizoen.

Na de eerste ronde gelopen te hebben zijn we met een boot de rivier op gegaan. 1 uur heen en 1uur terug en halverwege nog het eiland Visovac bezocht.

Leuk om de kerk en het museum te zien maar geen must. Wel de beentjes even laten ontspannen tijdens het varen.
Na de boottocht begonnen we aan de 2de ronde maar dan tegen de stroom in. Dit mocht wel niet maar was korter naar de grote waterval waar je mocht zwemmen.
Niet door vertellen anders gaat iedereen het doen.

Je hoorde de waterval in de verte maar onze maagjes hoorde we harder knorren. Dus snel een vette hap en op naar het watervallen paradijs. Om beurten namen we een duik. Dan konden we van elkaar foto's maken. Eerst was het water erg fris maar als je door was, was het heerlijk.

We hebben totaal ruim 9 km gelopen en 7 verdiepingen gelopen althans dat zegt Fran haar telefoon. Maar nu heb ik nog niet verteld wat we gezien hebben alleen maar verteld wat we gedaan hebben.

Maar wat ik al zei het is niet met een pen te beschrijven. Dus ik zeg nogmaals check de foto's maar.

Nu opfrissen en naar Trogir voor het avondmaal.

Ik zeg laters.

1. Peter Van der Raad:
    2 juli 2019
    Weer prachtig
  2. Dora:
    3 juli 2019
    Prachtig wat een mooie omgeving