Deel 17, Kroatië 6-7-2019

7 juli 2019 - Baska, Kroatië

Nieuwe plek

Op het moment dat ik schrijf is het al zondag. En het is donker. Zwaar bewolkt en de bliksemschichten vliegen om je oren. Af en toe een donder maar wel droog. En bij ons is het zeker droog want we zitten met zijn drieën op het dakterras onder eem afdakje aan een koud drankje.

Maar laten we bij het begin beginnen.
Vanochtend wilde we om 9.00 uur vertrekken maar eerst de eindinspectie. Ik wilde natuurlijk wel mijn 100 euro borg terug. Het enige wat niet goed was dat de badkamer niet droog was dus wij met droge doeken de douchehoek droog maken. Dus daarna 100 euro weer in de pocket.

De trip ging vandaag van Trogir naar het schiereiland Krk naar het plaatsje Baska.
Een afstand van ongeveer 360 kilometer.
De laatste honderd waren 2 baans langs de kust en daarna nog 40 op het eiland.
Met daling en stijgingspercetages van 10%. En dan nog slingeren ook. Het was weer een heerlijke rit.

Aangekomen op locatie viel mijn mond open van verbazing. Het appartement was in werkelijk groter, mooier en luxer dan ik had verwacht. Ten eerste boven en beneden. Op beide etages een slaapkamer. Groot dakterras met 4 ligstoelen, een eettafel en stoelen, bbq en als klap op de vuurpijl een jacuzzi.
Grote huiskamer met open keuken, waarin zelfs een vaatwasser zit. Dus afwassen hoef ik deze week niet. Voor de deur nog in werkelijkheid een groter zwembad dan ik op de plaatjes gezien had. Oftewel ik vermaak mij wel een week híer.

Na alle spullen te hebben uitgepakt. Wat wel een nadeel is we zitten op etage 2 en 3 dus alles moest pappie naar boven tillen.
Zijn we even boodschappen wezen doen voor twee dagen. Dan hoeven we morgen niet weg en kunnen we hier chillen en bijkomen van deze lange dag.

We hadden nog wat tijd over voordat we naar het vliegveld moesten. Dus de tijd nuttig besteed in het zwembad voor de deur in het zonnetje.
Terwijl wij daar lagen te relaxen bracht Ryan zijn broertje naar Eindhoven voor de vlucht naar Rijeka airport. Ryan je bent een topper. Wij zijn toen ook maar richting vliegveld gegaan.
Al snel bleek dat hij een uur vertraging had. Dus het werd pas na 21.30 uur dat hij zou landen.

Dat ben je mooi klaar mee. Want in het restaurant waar we met zijn drieën heen zouden gaan was mijn biefstuk nu well done of zwart ipv medium doorbakken.
Tegen 21.45 uur stapte hij door de sluisdeuren naar buiten. Wat was hij cool.
Helemaal alleen. Kleine jongens worden groot.

Nu snel naar het restaurant in de buurt van het vliegveld. We gingen om 22.15 aan tafel in een restaurantje wat om 23.00 uur sloot. Gelukkig kregen we nog te eten. Het werd voor de verandering een wienersnitzel. Het was heerlijk.

Nu kwam nog het mooie gedeelte. De rit die we vanmiddag gemaakt hadden deden we nu ook maar dan in het donker. Was gaaf bochtje links bochtje rechts. En geen verlichting. Ja natuurlijk die van auto wel. Ik hoorde alleen maar niet zo hard...Ga wat zachter. Maar alles en iedereen is veilig aangekomen.

Zo jullie zijn weer op de hoogte. Ik neem mijn laatste slokken van mijn drankje en ga mijn mandje opzoeken.

Tot morgen en dan zwembad en jacuzzi verhalen.

Ciaou

1. Dora:
    7 juli 2019
    Ziet er fantastisch uit, en leuk dat Andy er een weekje is
  2. Peter Van der Raad:
    7 juli 2019