Deel 2, Kroatië 21-6-2019

21 juni 2019 - Samobor, Kroatië

De eerste reisdag.

Dat was weer eens vroeg opstaan vandaag. Om 4.30 uur ging de wekker.

Nog half slapend vertrokken we om 5.05 uur richting het zuiden. De reis verliep voorspoedig. Op een kleine 10 minuten na konden we overal vlot doorrijden. Dat hebben we ook wel eens anders mee gemaakt.

Wat wel raar was dat we de zon niet de hele dag gezien hebben. Het was zwaar bewolkt en in Oostenrijk en Slovenie kregen we een paar flinke buien voor onze kiezen. Bij aankomst in Samobor kwam de zon ook tevoorschijn.

Op de gok naar het hotel gegaan. We hadden wel gezien op de site dat er nog een kamer beschikbaar was. Daar wat spullen gedropt en lopend naar het stadscentrum gegaan.

Daar heerlijk op een terrasje gegeten en gedronken. Het weertype paste daar uitstekend bij. Ze noemen dat ook wel zwoele zomeravond.

Na een lange dag en 1317 kilometer verder nemen we nog een slaapmutsje.
En gaan dan onder de wol. Dit laatste is spreekwoordelijk, want het is hier nog steeds zwoel.

Morgen de laatste 616 kilometer en dan zijn we in Dubrovnik.