Deel 22, Kroatië 11-7-2019

11 juli 2019 - Baska, Kroatië

Oprna bay.

Vandaag wilde we naar het strand bij Stara Baska. Een soort privé strandje, aan het einde van een doodlopende weg. Bij een bossage achter een restaurant naar beneden. Dit hadden we gelezen in een aantal recencies. Maar alles wat we zagen was een doodlopende weg en voor de rest niets.

De rit er naar toe duurde ongeveer 30 minuten. Het laatste stuk ging zelfs 12% slingerend naar beneden. We zagen onderweg ook mooie strandjes en baaien. Ook kwamen we langs de grootste haven van het eiland. Het plaatsje Punat. Wat een een jachten lagen daar en er lagen er genoeg.

Maar waren voor we gingen vonden we niet dan maar naar een strand wat we hebben zien liggen onderweg. Oprna bay.
De auto parkeerde we bij alle andere auto's in de berm, nou berm. Het waren gewoon keien die daar lagen. De handrem moest je niet vergeten want dit was het 12% gedeelte. Vele auto's hadden zowel bij voorwiel als achterwiel keien gelegd zodat hij niet naar achter zou rijden.

De tocht naar de baai was alleen te voet te bereiken. Nee niet via een mooi pad maar gewoon via de rotsen. De heenweg hebben we een stuk omgelopen maar aan het einde van de dag gewoon de kortste weg recht omhoog. Na menig zweetdruppeltje en gehijg kwamen we weer op de geasfalteerde weg.

Maar eerst hadden we onze rust gepakt en genoten natuurlijk.
Het was al aardig druk toen wij kwamen. Alle bedjes bezet. Dus dan maar ouderwets op het handdoekje. Met Andy nog wat beklommen naar de andere kant van de baai om nog wat fraaie foto's te maken. En daarna toch even afkoelen in het helderste water wat ik ooit heb gezien.
Maar wat was het koud dat water. Maar als je door was ging het wel.
We hebben ons daar weer prima vermaakt.

Terug in het huisje even de boodschappen uitpakken en de jacuzzi vullen. Want na zo'n zware dag moet je even bijkomen in bad. Gelukkig kwam er vandaag heet water uit de kraan dus we hoefde niet met plannetjes te lopen.
Terwijl de jacuzzi volliep zijn Andy en ik nog even gaan zwemmen in ons privebad voor de deur.

Daar heb ik zwemles gehad in vlinderslag. Nou dat word nog even oefenen want ik zink als een baksteen. Na een 30tal minuten snel naar boven naar ons bad.
Voetje er voorzichtig in, de tandjes wat was het bad heet. Snel de koude kraan aan. Daar heerlijk gelegen onder het genot van een hapje en een drankje.

De tijd vliegt als je het naar je zin heb. En dat hebben we. Het was alweer tijd om te eten. Het was alweer half 8. Snel afdouchen en op naar het dorpje. Daar een biefstukje met aardappeltjes en wat peterselie voor de vitaminen. Dus we kunnen er voorlopig weer tegenaan.

Morgen blijven we op het balkon of bij het zwembad. Dat zwembad is voor ons drieen want het andere appartement is leeg. Dus morgen een dagje bijkomen van de zware dagen die we hebben gehad afgelopen dagen.

Ik zeg de groetjes uit Batomalj