Deel 7, Kroatië 26-6-2019

26 juni 2019 - Cavtat, Kroatië

Door het dolle....

Wat een avond gisteren.
Eerst Ajax met dubbele cijfers winnen en daarna de dames door naar de kwart finale. Het werd een groot feest na de wedstrijd op de camping. Toeterende auto, polonaise en vele liederen kwamen uit het huisje nummer 7b.

Vandaag de dag dus maar rustig begonnen, na al dat gefeest in mijn eentje. Het plan was zwembad maar ik wilde iets anders een rustig strandje om van mijn kater af te komen.

Even zoeken op mooie strandjes in de buurt. En zo kwamen we terecht bij de little star in Cavtat. Een klein rustig plaatjes met haventje waar een groot parkeerterrein bij aanwezig was.

Nu 600 meter lopen en dan van de rust genieten. Maar voor we daar waren kwamen we een bordjes viewpoint tegen.
Volgen maar zeiden we in koor.
De grote weg af en gelijk een steile helling op.

Voordat we verder konden moesten we andere auto's voor laten gaan want elkaar passeren kon niet. Af en toe een passeer strookje of de berm langs de afgrond.
Maar met wat stuurmanskunst en de achteruit. Om wat ruimte te geven aan de daler. Zijn we heelhuids boven gekomen.

Wat een prachtig uitzicht. Old town was goed zichtbaar met dit heldere weer.
En ook het eiland Lokrum waar we al geweest waren.

Na even te hebben staan genieten volgde de afdaling. Als een volleert formule 1 coureur volgde we de taxi's voor ons.
Want de taxi's reden hier af en aan.

Nu vervolgde we de weg naar Cavtat. Na een klein uurtje lagen we in het water.
Het leek wel een privé baai. Het was er erg rustig en na een uurtje of 2 waren we nog met zijn tweeën. Om In het water te komen moesten we wel door een rostspleetje. Dus voorzichtig en bedachtzaam namen we daar een duik.

Wat was het water daar koud, als je eerst heb liggen bakken. Maar na een paar minuutjes was het heerlijk toeven.

Fran had het op een gegeven moment beter voor elkaar en lag in haar eigen opgewarmde hot tube te badderen. Het water was warmer dan bij mij thuis in het ligbad.

De tijd vloog voorbij net zoals de vliegtuigen over ons heen die gingen landen. We maakte ons op voor de supermarkt voor de eerste bbq van de vakantie. Ik heb heerlijk gegeten. Het vlees was voortreffelijk en de zelfgemaakte kruidenboter en knoflooksaus proef ik morgen nog.
Al met al weer een top dagje.

En morgen geen idee.
Uitslapen en dan zien we wel.
Er is overigens genoeg te doen hier.

Ik ga nu aan mijn toetje beginnen tot laters.

1. Peter Van der Raad:
    26 juni 2019