Dinsdag 27 juli 2021

27 juli 2021 - Vrsar, Kroatië

Dinsdag 27 juli

Eindelijk de zon is ook aangekomen.
Wij deden er 23 uur over maar de zon nog net even iets langer. De wolken maakten plaats voor de zon. En dan schiet de temparatuur gelijk omhoog. Het was iets boven de 30° vandaag.

De ochtend kwam traag op gang vandaag. Of eerlijk gezegd wij kwamen langzaam op gang.
De gordijnen gingen even na tienen pas open.

Daarna volgende het uitgebreidde ontbijt om zo met volle maagjes onze weg te vervolgen naar het zwembad.

We waren nog op tijd voor vier bedjes. Dus de dag kon beginnen.

Fran een luisterboek., de boys muziek in de oortjes en ik met het boek van Derksen in de hand.
Het draaien en dippen kon beginnen.
Dit voelt nu als vakantie. Ik zelf heb nog niet veel gelezen. Heb er de rust nog niet voor. Maar de rust is onderweg ik voel het.

Na een dagje draaien en dippen. Het was ondertussen al dik na 18.00 uur. Terug naar het huisje om te gaan bedenken wat we zouden eten:

Optie 1 met de auto naar Porec
Optie 2 lopend naar Vrsar
Optie 3 bloemkool in het huisje.

We hadden 3 opties want dan zou er zeker een winnaar komen.

En de winnaar werd optie 1.
Het werd dus Porec wat op 10 km afstand ligt.
Dit is echt een heel toeristische plaats in Istrie. Toen we aankwamen in het centrum leek de covid niet meer te bestaan. Wat een gezellige drukte. Terrassen overvol en rijen om wat te gaan eten.

Eerst even nog wat gewandeld en naar wat kleine jachten gekeken om uiteindelijk wat te gaan eten.

Er was nog een tafel voor 4 beschikbaar.
De bediening deed alles rennend om zo snel mogelijk weer van de mensen af te zijn want de volgende gasten stonden alweer te wachten.

Gelukkig waren wij een beetje van de laatste die aankwamen. Bij sommige tafels kwamen ze de rekening al brengen. Echt wegkijken dus.

Maar gelukkig bij ons niet.
We hadden alle 4 iets anders en het smaakte zeer goed. Qua eten voor herhaling vatbaar maar qua stress personeel denk ik er nog even over na.

Al met al weer een geslaagde vakantiedag.

O ja voor ik het vergeet ik heb weer witte kadetten😜

1. Peter Van der Raad:
    28 juli 2021
    Ziet er heerlijk uit en aardig bij gekleurd