Woensfag 28 juli 2021

28 juli 2021 - Vrsar, Kroatië

Woensdag 28 juli 2021

Het was weer een zonovergoten dag.
Opgestaan.
Naar het zwembad om te zwemmen
Draaien er keren op het bedje.
Drinken en eten.
En een boekje erbij.

Dit is een notendop onze dag van vandaag.

Als je op zo'n dag ligt te liggen denk je ook weleens na hoe het vroeger was op een vakantie. En sommige dingen zijn zeker geen verbetering en sommige waren misschien wel gezelliger.

Nu een kleine opsomming wat mij allemaal te binnenschoot.

Op vakantie in Nederland zonder zon nu  rijden of vliegen we naar de zon.
Bijna in elke supermarkt in toeristische gedeeltjes Nederlandse produkten.

Wilde je vroeger bellen op zoek naar telefooncel en op zoek naar muntjes.
Nu tegenwoordig iedereen een telefoon op zak.
Bellen wat is dat.... Face timen met het thuisfront zo zie je elkaar ook nog.

Geld wisselen om in europa op vakantie te gaan. Is niet meer nodig. Sommige landen zoals Kroatie nog wel. Dan is het omrekenen weer leuk van wat is het in euro's.

Altijd in de vakanties de voorbereiding van de Profclubs, dus elke dag een krantje kopen om de uitslagen te zoeken.

Nu zijn de wedstrijden rechtstreeks te volgen op ziggo go via de wifi van de camping.

Krantje kopen hoeft ook niet meer want iedereen heeft de telegraaf app.

Vroeger op een dun velletje in een klein tentje en met een rol wc papier de camping over. Nu een luxe 6 persoons mobile home met 3 slaapkamers en 2 badkamers.

Niet meer in de rij voor je vuile vaat want iedereen heeft een eigen keuken.

Vroeger won ik weleens spelletjes van de kids
Nu sta ik dik achter.
Zwemmen moest ik ze leren nu moeten ze mij de vlinderslag leren

Ja tijden veranderen.

Dit was zomaar een kleine opsomming.
Maar het leven op een camping in een tent of caravan of zoals nu in een mobile home is toch altijd geweldig. Ik kijk er altijd met veel plezier naar toe en ook weer op terug.

Wat is er nou mooier om heerlijk bij de Adriatische zee of het zwembad te liggen en te genieten van alle soorten mensen die hier ook vakantie hebben.

Hier kun je lekker je accu weer opladen om weer een jaar te knallen en toe te leven naar de volgende vakantie.

Ik zeg ik ga nog ff genieten en ga op zoek naar muntjes en een telefooncel  om jullie te bellen.

Tot snel maar weer.

1. Dora:
    29 juli 2021
    Ja er is veel veranderd maar het oude had ook wat
  2. Peter Van der Raad:
    29 juli 2021
    Nu al je memorie aan het schijven