Donderdag 29 juli 2021

29 juli 2021 - Vrsar, Kroatië

Donderdag 29 juli.

Wat is het toch fijn om vakantie te hebben en weg te kunnen. Als je zo de verhalen hoort over het slechte weer in Nederland ben ik blij dat ik hier mag zijn.

Het weer was hier weer ongekend goed, ruim boven de 30 en volop zon. Dus niets te klagen.

De ochtenden worden hier steeds korter en dit komt door dat we lekker uitslapen, en ik moet zeggen dat is verdomd lekker.

Dus het ontbijt wordt automatisch brunch.
Maar niets moet alles mag is ons motto deze vakantie. Na de brunch richting de zee in plaats van het zwembad.

En het geluk lachte ons vandaag ook weer toe, want er stonden weer 4 bedjes naast elkaar aan de rand van de zee. Wat willen we nog meer. De temperatuur van het zeewater was goed te doen, maar als je eerst heb liggen bakken voelde het vrij fris.
Wat was het water weer kraakhelder je kon zelfs de bodem zien. Nee niet op 50 centimeter maar gewoon op een metertje of 3 diep.

De dag vloog weer voorbij. Rond een uurtje of zes waren we terug in het huisje om vervolgens nog even boodschappen te doen bij de Plodine. Een groot maar rommellige winkel met smalle gang paden.

Maar de cola en het vlees was op voorrraad en daar gaat het om.

Tijdens het eten nog even naar het cluppie van Sander gekeken. Wat kwamen die weer goed weg. Maar wel goed voor het Nederlandse voetbal.

Zo dit was ons dagje weer.
Morgen naar het zwembad.( daar is wifi)
Want er is live voetbal
De Oranje leeuwinen tegen de USA om 13.00 uur. En als toetje om 16.00 uur Ajax tegen Leipzig

We hebben morgen een overvol programma. Hoop dat ik dat vol houd.

Vergeet ik het bijna nog te vertellen. Liggen we aan de zee is er aan de overkamt een eiland met een brug er naar toe. Minuut of 15 lopen schat ik. Ryan en ik lopen om de baai richting de brug. En plots stuiten we om een gesloten hek. Maar je kon er gewoon omheen. Dit deden we dus. Maar hoe verder we liepen des te minder de bewoners aanhadden. Nog 200 meter door gelopen en toen maar gedraaid. Want iedereen keek ons aan met de gedachte wat een knappe snuiters. Het bleek achteraf het strand van de naast gelegen nudistencamping  te zijn en het eiland hoorde erbij.

En de brug naar het eiland hebben we niet gehaald.

Ik zeg tot laters

1. Dora:
    30 juli 2021
    Stuur de warmte en de zon even deze kant op
  2. Peter Van der Raad:
    30 juli 2021
    Kunnen de zon hier best gebruiken