Genaaid of toch niet???

12 juli 2014 - Ko Samui, Thailand

Hallo luitjes Na een lange reis met de trein, het ging deze keer zonder problemen zusje, veilig aangekomen in Surat Tani. Daar stond de dubbeldekker ons al op te wachen om ons naar de Speedy Catamaran te brengen. Deze zou ons dan over water brengen naar Koh Samui. Dit is een eiland in de Thaise Golf. De treinreis was 2de klas, ja ok wij moeten op de kleintjes letten. Dat betekent airco en een smal stapelbed. Ryan paste er net niet in. Hij was te breed. We hebben van twee maaltijden genoten, ontbijt en avondeten. Ja Liesbeth allebei op zijn Thais. We zijn de nacht goed door gekomen. De bus was een ander verhaal. We dachten dat we moesten gaan duwen of we hadden een slechte chauffeur want de tanden van zijn versonellingsbak liggen nu achter die bus ipv erin. De bootreis was leuk ongeveer 35 minuten. Rustige zee gelukkig want anders was onze bagage van het dek gevallen. Het lag er namelijk gewoon los op. Toen met een minivan (die we boekte in de bus voor 800 bath en aan land 600 kostte. Zijn we genaaid?) naar ons hotel aan de andere kant van het eiland circa 35 km. Het Baan Sin Hai resort, een mooi hotel, trapsgewijs op een heuvel gebouwd. Dus een flinke klim naar boven en beneden. Maar we zijn hartstikke fit dus geen enkel probleem. Er zijn 2 zwembaden en er is uitzicht op zee, ja jullie lezen het goed mooi uitzicht ( rotsen die in de zee eindigen). Helaas geen strand, was niet te zien met boeken. Maar geen enkel probleen het hotelbusje brengt en haalt ons. In dit hotel verblijven we 2 nachten en vertrekken dan naar een resort aan het strand. Na aankomst in het hotel zijn we gaan zwemmen, effe opfrissen en naar het centrum van Chaweng een gezellige winkelstraat. Ondertussen spoelde het vanuit de lucht dus effe geen strand voor ons maar wel een verlate lunch bij M. Het bleef maar regenen dus Fran en Ryan afgezet bij een shoppinghal en Andy en ikzelf naar de Thaise massage. Andy nam een voet, benen en nek massage en pappie nam een full oil body massage. Beide duurde een uur. Het leuke van dit alles was dat ze bij onze binnenkomt stonden te vechten wie ons mocht masseren. Na de overheerlijke massage op naar het strand. Daar effe gewandeld en wat gedronken. Het zonnetje brak weer een beetje door. Andy en ik konden het niet laten, we namen nog effe een duik in het warme zeewater. Ja ik hoor jullie al denken: weer in jullie onderbroek. Nee we hadden onze zwembroek nog aan. Na het zwemmen annex stoeien effe naar de drukke winkelstraat daar een paar NB schoenen gekocht voor Andy. Hij begon met 1800 bath. Ik zei 800. Hij zei 1500. Ik zei 1000. Hij zei 1300. Ik zei tot ziens. We liepen weg en hij kwam achter ons aan. En wat denken jullie hij zei 1000 is oke. Zijn we genaaid of niet? Zometeen gaan we plannen maken voor de rest van de week op Koh Samui. Waarschijnlijk View point, waterval, en een dagje naar koh tao voor te snorkelen. Uit betrouwbare bron schijnt het daar zeer mooi te zijn. Maar het ontspannen en chillen staat nu effe bovenaan. Veel plezier met Ned-Bra. en hopen dat we derde worden, ze hebben het verdiend. Groetjes van EFRA

1. Liesbeth:
    12 juli 2014
    Mop als jij de prijs goed vind ben je niet genaaid. De echte Thai willen in principe dat beide partijen tevreden zijn over de prijs. Dus als jij de schoenen 22 euries waard vind is t goed. Volgende keer lager inzetten anders :))
    Fijn dat de reis goed is verlopen. Nu relaxen, toch?
  2. Edwin:
    12 juli 2014
    Het is nu een spelletje geworden. We hebben prijs in ons hoofd en gaan ze niet lager gaan we. Volgende keer wil ik zelfs geld toe.
    Zijn wel mooie schoenen trouwens. Echte NEW BALANCE? In Nederland zeker 60 eurie.
  3. Dora:
    12 juli 2014
    Wat een reis zeg hoe veel uur hebben jullie daar voor nodig gehad?
    En die massage dat je dat lekker vind ik vond het vreselijk.
    Hier ook af en toe hoos buien maar vandaag de hele dag weer zon
  4. Ingrid:
    12 juli 2014
    Super verslag, erg leuk om te lezen. Relax ze!!!!!
  5. Edwin:
    13 juli 2014
    De reis van hotel tot hotel duurde ongeveer 22 uur. Maar werkelijke reistijd was denk ik een uurtje of 17.
    De massages zijn wel wat voor ome Paul denk ik.

En Ingrid ze draagt een jurkje!!!!!!!!