Laatste dag vakantie Thailand 2014

29 juli 2014 - Amsterdam, Nederland

Hallo allemaal.

Ja jullie lezen de titel goed dit was onze laatste vakantiedag. We zullen deze reis niet snel vergeten. Maar zal nu nog effe de dag met jullie doornemen, zoals de afgelopen 24 dagen.

Vanmorgen om 7.00 uur weer de wekker. Ontbijten en dan opgehaald worden door de minivan. Deze hadden we al geregeld via Vieng- travel toen we nog in Nederland waren. Om 7.45 reden we weg uit Bangkok, nou eerlijk gezegd door Bangkok. Wat een drukte op sommige plekken 8 rijen dik. Maar waren op tijd weggegaan. Dus hadden genoeg tijd om op het vliegveld, Suvarnabhumi genaamd, te shoppen.

De winst was drinken en eten, maar die zijn al op. Een luchtje voor Fran en voor mijzelf hete tijgerbalsem. Deze werd gebruikt tijdens mijn sportmassages. Wat zal ik die gaan missen. Misschien weet iemand een adresje voor mij. Ik betaal in Thaise bath ongeveer 250 bath per keer. Dit is dan wel voor een uur.

Om 11.00 uur konden we boarden en vertrokken 5 minuten eerder dan gepland. Om 1 over 12 waren we los van de grond. Een machtig gevoel zo zweven boven de wolken.

Iedereen kreeg de koptelefooontjes en daar werd gretig gebruik van gemaakt. Dus qua conversatie had je niet veel aan elkaar. Ach we hadden elkaar al 24 dagen achter elkaar gesproken. Heerlijk om je weer even af te zonderen. Na 3 films een maaltijd, was vandaag niet ala carte, maar goed te doen waren we over de helft. Een klein beetje turbulentie gehad maar dat mag geen naam hebben. Iedereen keek wat anders dus een loveseat was niet nodig.
Maar had wel gezellig geweest na 3 romantische Nederlandse films. En ook The hunger games en lost at all.

Ondertussen kregen we ook nog een tweede maaltijd. En dat werd knoeien. Ach we moeten morgen toch wassen dus dit kan er nog wel bij.

De vlucht was voor de bijna voortreffelijk. De gezagsvoeder die de hele weg zijn mond had gehouden nam het woord. Fasten your seatbeats. We naderen een onweersgebied. Dit betekende het laatste stuk wat turbulentie. We liepen wel voor het geplande schema en landen om ongeveer 18.13 uur.

De tijd vloog wel voorbij. Kon deze woordspeling niet laten. Taxieen naar de hal en de koffers ophalen. Het ging bijna net zo snel als in Bangkok.
Na de douane stond de taxi gereed, die hadden we ook van te voren geregeld.

Nu zit de vakantie erop en gaan er een jaar van genieten. En volgend jaar gaan we weer naar La France met mijn neef.

Morgen komt er nog een samenvatting met de leukste en bijzonderste dingen die we hebben meegemaakt. En misschien als toetje nog wat gekke en leuke foto's.

En wie weet misschien volgend jaar weer een reisbloq.

Groetjes van Francis, Ryan, Andy en uw verhalen verteller.

1. Dora:
    29 juli 2014
    Welkom thuis, we zijn blij dat jullie weer veilig thuis gekomen zijn, na een heerlijke vakantie .
  2. Ed en Mieke. Minouche en Jim.:
    29 juli 2014
    Fijn dat jullie heelhuids thuis zijn en een geweldige vakantie hebben gehad. xxx