Wekker zetten in vakantie.

28 juli 2014 - Bangkok, Thailand

Hallo Nederland, morgen zijn we weer thuis als jullie Schiphol hebben aangedweild. Vanmorgen begon zo: Fran stond op en begon te zingen en ik herkende het nummer het was Frizzle Sizzle. Vijf uur je moet je bed uitkomen. Je heb maar weinig tijd..... Morgen zal het niet veel anders zijn dan is het alleen zeven uur.

Half zes stond onze minivan klaar om ons naar het vliegveld te brengen van Phuket. Ik moet zeggen de Thai waar je mee afspreekt is altijd keurig op tijd. De laatste rekening betaald van het hotel, de minibar van Ryan en Andy was geplunderd. Gaan ze natuurlijk zelf betalen. En klaar voor vertrek.

Na een goede drie kwartier rijden kwamen we aan bij het vliegveld. Inchecken en dan ongeveer vijf kwartier wachten op vertrek. Alles liep op schema. We vertrokken dus stipt om acht uur richting Bangkok. We vlogen in een Airbus van Air Asia in de kleuren van onze landskampioen. Wat een weelde en wat een prachtige kleuren. De 692 kilometer vlogen voorbij. Door de gunstige wind landen we zelfs 10 minuten eerder. Dus vliegtijd was 1 uur en 10 minuten. Snel de tassen zoeken op lopende band nummer 4. En daarna onze nieuwe chauffeur zoeken. Ik ben nog nooit zo snel uit een vliegtuig gestapt, tas van de band gehaald en in een taxi gestapt het duurde zeggen en schrijven 18 minuten. De nieuwe chauffeur kon niet missen. Hij had een mooi bord gemaakt met welkom in Bangkok Familie van der Raad.

Toen volgde de reis door het drukke Bangkok. Zo gek is het niet dat het hier druk is want er wonen hier bijna net zoveel mensen als in heel Nederland. De autorit duurde bijna net zo lang als de vliegreis. Maar vakantie dus geen haast. Rond 11.00 uur bij ons hotel.Rambuttri Village. We konden gelukkig al inchecken al was er 1 kamer nog niet schoon. Alle tassen dan maar effe op 1 kamer. We hadden ook gelijk weer internet in het hotel. Dus de mails stroomde weer binnen met alle leuke reacties van jullie. Maar ook de mail van KLM. Dit ging over het inchecken en het boarden. Na veel gehannis toch gelukt en de boardigpasssen geprint in een internetcafe. Ja ik weet het nu kan ook op andere manieren. We waren toen toch al in het centrum dus gelijk maar wat gegeten.

Terug naar het hotel effe zwemmen op het dakterras. Nee niet op het terras maar in het zwembad gelegen naast het dakterras. Tijd om te douchen en nogmaals het drukke Bangkok in te gaan. Weer lekker Thais gegeten, de jongens natuurlijk niet. En daarna nog effe geshopt. Kostte me nu weer 2 petjes voor de boys. Ik zeg maar zo geld moet rollen anders had het vierkant geweest. We kregen ook nog aanbiedingen om shows te kijken, maar we zeiden nee de kinderen moeten naar bed.

Dit was tevens onze laatste avond in Bangkok, morgen vliegen we om 12.05 uur Thaise tijd, bij jullie is het dan 07.05 uur. En komen dan 11 uur en 35 minuten later aan. Dan is het dus 18.40 Nederlandse tijd. Ik smacht naar een Venco dropje.

Ik ga proberen om morgen bij thuiskomst het laaste dagverslag te maken en daarna nog een korte sammenvatting van deze unieke reis die we met z' n vieren gemaakt hebben.

Nou tot morgen dan maar.

O ja ik wil jullie alvast bedanken voor de leuke reacties die jullie stuurden. Ik wil ook alvast de sponsor bedanken die deze reis mogelijk maakte. Ik zal geen namen noemen, maar Edje bedankt.

Tot slot effe kijken of Fran nog zin heeft om te ping pongen.

Laterzz

1. Dora:
    28 juli 2014
    Wat geweldig wat jullie met ze vieren mee gemaakt hebben.
    We hebben er erg van genoten en zijn jaloers op jullie als gezin.
    Een hele goede reis en kom weer goed thuis.
    Dikke kus.
  2. Liesbeth:
    28 juli 2014
    Ik zit dit weer met een grote glimlach te lezen. Goede terugvlucht en tot snel. Xxx
  3. Peter Van der Raad:
    28 juli 2014
    Weer genoten van je verslag goede terug reis
  4. Ed en Mieke. Minouche en Jim.:
    28 juli 2014
    Goede reis, fijn dat alles goed is gegaan.

xxx
  5. Marcel Bezuijen:
    29 juli 2014
    Volgens mij hebben jullie flink genoten. Geniet er nog even van en succes met de terug reis!!!