Woensdag 4 augustus 2021

4 augustus 2021 - Vrsar, Kroatië

Woensdag 4 augustus.

Ik hoor jullie al denken als jullie de mail weer zien verschijnen, vandaag alweer hetzelfde als gisteren en al die dagen ervoor.
Maar niets is minder waar.

Het weer was iets minder, dit betekent meer wolken weinig zon maar wel warm.

Ja wat ga je dan doen. In goed overleg hebben we besloten om eerst naar Dvigrad te gaan. Een kleine 20 minuten rijden.

Dit is een dorpje zonder bewoners. Er staan alleen nog resten muur van gebouwen en kerken en natuurlijk de stadsmuur.
In de volksmond ook wel ruïne genoemd.

Het was best wel een groot oppervlak waar de stad had gestaan. Maar na een uur was het mooi geweest. Zelf ook nog even bezig geweest met het stappelen van wel geteld 1 steen.

Na een kleine 15 kilometer zijn we aangekomen in het schilderachtige Rovinj.
We waren hier al een keer geweest met de boot na een boottochtje.
We herkenden nog vele punten waar we toen geweest waren. Zo ook de kerktoren. Waar Ryan en ik natuurlijk naar boven zijn gegaan.
Wat een geweldig uitzicht heb je dan weer.
Zelf het plaatje Vrsar is in de verte te zien.

Naar beneden werd  een martelgang voor onze duitse medetoeriste. Ze had hoogtevrees en het liep bijna dun uit de broek.
Ik gaf haar vriend de gratis tip om voor haar te lopen zodat ze minder diepte zag. Dat hielp in het begin maar hij ging steeds harder de houten trapjes af. De sukkel😂😂.

Eenmaal beneden zagen we 2 blijde gezichten van Fran en Andy.  Die ons trakteerde op een koud colatje.

Nu werd de afdaling verder ingezet door de gezellige straatjes richting de auto.

Eenmaal in de auto was de bedoeling naar de piratengrot te gaan in het Linski kanaal.

Achteraf begrepen we dat deze alleen per boot bereikbaar is.
We hebben nu wel begin of het einde, het is maar hoe je het bekijkt van ket Linski kanaal gezien. Het kanaal eindigt of begint, net hoe je het bekijkt in de Adriatische zee.

Linski kanaal scheidt Vrsar en Rovinj van elkaar. Wil je naar 1 van de 2 plaatsen moet je er helemaal om heen. Hoe lang dit kanaal is ben ik even vergeten. Google het anders zelf even.

Onderweg nog een vieuwpoint maar dat stelde niet al te veel voor. Maar als we het gemist hadden weet je nooit wat er was.

Onderweg nog even wat vlees ingeslagen voor de bbq van zometen. O ik wordt al geroepen. Dus ga hem even aansteken.

En daarna nog even naar Ajax kijken.

Ik zeg tot morgen en wat we dan gaan doen nog geen idee want ze voorspellen regen🙈.

Tot laters.

1. Dora:
    5 augustus 2021
    Dit was weer een goed dagje mooie dingen gezien op de foto’s
  2. Peter Van der Raad:
    5 augustus 2021