Donderdag 5 augustus 2021

5 augustus 2021 - Vrsar, Kroatië

Donderdag 5 sugustus.

Na een zeer regenachtige nacht met veel gerommel brak de nieuwe ochtend weer aan.
De regen was vertrokken en de dikke wolken verdwenen langzaam.
Er stond nog wel veel wind.

Het ontbijt was rond half elf dacht ik.
De eitjes die we hadden zijn het aflopen van de wekker nog even gaan snoozen en waarschijnlijk wel 2 keer.

Na het ontbijt nog even baanwielrennen gekeken en Francis ging al richting zwembad.
De wolken waren ondertussen lichte wolken en niet meer in grote getallen.

Ze stuurde een filmpje van de zee. Door de stevige wind die er nog was, was zwemmen in de zee geen optie. Hoge golven sloegen op de kant.

Ik ben iets later wat foto's gaan maken en inderdaad de golven sloegen over me heen. Met als gevolg alles nat. Mijn telefoon kon ik net nog voldoende beschermen.

Maar wat een gaaf  gezicht zo'n ontstuimige zee. Kan er uren naar kijken.

Het zwembad was vandaag vele malen drukker dan andere dagen. Dit had natuurlijk te maken met de strandgasten die er nu ook waren.

De wind ging in de loop van de middag weer liggen en je zag weer mensen in de inmiddels rustig geworden zee. Het voorspelde weer was er zeker vandaag niet. De laatste die goed voorspelde was volgens mij Jan Pelleboer.

Na weer een heerlijk dagje zwembad, zonder balletje, dus geen overgooien. Terug naar het huisje om ons op te frissen om wat te gaan eten in Porec.

Het avondeten is hier meestal rond 20.00 uur.
Het was zeer druk in Porec en terrassen en restaurants zaten goed vol. Gelukkig nog plaatje gevonden voor 4 personen en heerlijk gegeten. En het dessert was om te smullen.

Morgen laatste dagje chillen en niets doen.
Oke bijna niets doen. We moeten helaas weer inpakken. Je moet maar denken aan al het mooie komt een einde.

Maar het einde is nu nog niet gekomen