2-8-2022 vliegen als een vogel

2 augustus 2022 - Medvidići, Kroatië

Het zou vandaag een bewolkt dagje worden. Dit was gelukkig maar gedeeltelijk waar. De ochtend was bewolkt en de rest van de dag was zon overgoten. Zoals ik gisteren al zei, vandaag een actief dagje.

De auto bracht ons naar het hart van Istrie. Daar ligt het plaatsje Pazin. Daar aangekomen kochten we kaartjes voor de zipp-line. Het was er vrij druk dus we moesten geduld hebben voor wij mochten vliegen al een vogel. Om de tijd te doden zijn we naar de plaatselijke markt geweest. De dames ook tevreden en dat kunnen we doorstrepen van onze vakantielijst.

Terug naar de zipp-line waar we om 13.40 uur mochten vliegen. Iedereen kreeg om te beginnen een harnas en 2 veiligheisriemen. Dus alles ging super veilig. Voor 3 van de 5 was dit de 2de keer hier. Dus we hadden 2 debutanten. Het parcours had twee lijnen. Een iets kortere en een langere. Op de lange baan haalde je een snelheid van wel 50 km.

De lijnen gingen over een vallei heen. Ik schat zeker een metertje of 50 boven de grond. Het kan ook iets meer of minder geweest zijn. Want schatten is volgens de de jonge garde die mee is niet mijn beste kant. Ik zal dit even uitleggen: voor je mag springen vraagt de dame die je zekert hoe zwaar je bent. Ik zei 86 kilo en toen begon het grut wat mee is en net uit de luiers is keihard te lachen. Vandaar dat ik een beetje ga twijfelen over schattingen.

Iedereen vond het gaaf om te doen, maar het was wel spannend. Weer zijn we een ervaring reiker.

We hadden ondertussen trek gekregen en hebben in het naast gelegen restaurant onze maagjes weer gevuld. Het eten was goed maar de bediening, hoe zal ik het net netjes verwoorden was kat met een u.

Na de schade te hebben betaald togen we naar Rovinj, dit is een klein plaatsje langs de kust aan de westkant van Istrie.

Het is een gezellig dorpje met een oude stadskern en de kerk in het midden op de berg. De toren is te beklimmen en dat deden we dan ook met zijn 3en.

Nu denken jullie natuurlijk de mannen gingen naar boven maar nee hoor dat klopt niet. Fran en Andy bleven achter op het terras en Ryan, Chynna en ik zei de gek gingen de beklimming aan.

Het was voor ons de derde keer maar wat een geweldig uitzicht heb je vanaf boven. Het blijft toch elke keer weer adembenemend. Nu even wat weetjes de toren was 41 meter hoog met 189 treden. Dus dat valt allemaal wel mee. Maar doordat hij op heuvel staat heb je een geweldig uitzicht.

Na deze intensieve dag waren we even na 7en weer terug op ons vakantieadres. Een snelle frisse duik bracht ons verkoeling die we zeker verdiend hadden.

Het dineer was vandaag simpel. Maar het uitzicht van waar we aten maakten het geweldig. Hemelsbreed zitten we 6 km vanuit de kust maar we zitten hoog en zien dus vanuit onze plek de zon in de zee zakken. Wat een mooie kleuren.

Ons dagje zit er bijna op. Morgen maar weer een dagje bakken en dat gaan we aan zee doen. Maar waar aan zee gaan we nog bepalen zometeen.

Ik zeg welterusten.

1. Dora:
    3 augustus 2022
    Dat was een actief dagje leuk hoor en weer mooie foto’s
  2. Peter Van der Raad:
    3 augustus 2022
    Dat zijn weer mooie foto's en een doe dag leuk om te zien