2022 28 juli onderweg naar Kroatie

29 juli 2022 - Rothenbuch, Duitsland

Ja daar zijn we weer.

Eindelijk is het dan zover vakantie. Na een jaar hard werken trekken we er weer op uit. En waar gaan we heen? Natuurlijk Kroatie. Het was ons  vorig jaar goed bevallen dus op naar de Kroatische zon.

Ik zat gisteren het laatste verslag van vorig jaar te lezen en schreef daarin over de voorpret die we vorig jaar gemist hebben. Nou die hebben we ruimschoots ingehaald. We hebben onze vakantiehuis al vroeg geboekt, dan bedoel ik niet om 7 uur in de ochtend maar al ergens in januari.

Toen we wilde boeken werden er meerde mensen enthousiast. De boys wilden ook wel mee. Dus boeken voor 4.

Maar zoals jullie al weten is er gezinsuitbreiding op de Pisuissehof 7. Dus boekten we voor 5.

Chynna de verkering van Andy gaat ook mee. Fran en ik met de auto en de rest volgt ons later met het vliegtuig.

Maar de voorpret was er dit jaar zeker. Kijken wat het weer gaat doen natuurlijk. Foto's kijken van ons privé zwembad. Fantaseren over de bbq en het vele uiteten.  Maar over onze belevenissen gaan jullie zeker meer horen.

De mooiste voorpret was dit jaar toch het inpakken van de tassen. Een aantal personen onder ons kregen zelfs last van stress.

In het vliegtuig alleen handbagage dus pappie mag alle tassen meenemen. Nou als jullie mijn auto zien die zit tot de nok toe vol. Mijn koplampen schijnen naar de maan en niet meer op de weg.

Ik heb alle tassen nu in onze hotelkamer omgekeerd en gekeken wat er in zit. Nu een kleine opsomming.

12 bikini's, 7 zwembroeken, 25 jurkjes, 12 korte broeken, 3 dikke truien en ga zo maar door. Ik heb net een herindelling gemaakt en heb nu 2 tassen minder. Al de overgebleven kleding is nu voor het goede doel.

Maar nu over de reis. We zijn om even over half zeven in de avond vertrokken richting het zuiden.

We hadden de wens om geen files te hebben maar helaas we draaien de A9 op en boem daar was de eerste file. Gelukkig maar 4 kilometer. Daarna verliep de rit op rolletjes. Geen enkele file meer ook niet bij de wegwerkzaamheden bij onze oosterburen. En een kleine 4,5 sturen zijn we 500 kilometer verder. In een luxe hotel, Jagerhof genaamd. Dit hotel ligt in het plaatsje Weibersbrunn.

Dit plaatdje ligt tussen Frankfurt en Wurzburg. En vlak naast de 3. Dit is een snelweg nummer. Nu gelijk naar maar een quizvraagje: hoe ver ligt het vanaf Amsterdam?

De tijd vloog voorbij nede doordat we meezongen op de vele bekende musicalshits die we op het laatste moment nog meekregen. Chynna bedankt.

Ik sluit nu af met de woorden van Annie.

(See you) Tomorrow  met deel 2 van de reis.

1. Dora:
    29 juli 2022
    Nou lekker genieten veel plezier
  2. Sylvana:
    29 juli 2022
    Geweldig om te lezen. Een hele fijne en gezellige vakantie. Genieten van alles en vooral even lekker niks te hoeven.
  3. Peter Van der Raad:
    29 juli 2022
    Zo als vanouds weer een mooi stukje