29-7-2022 Nachtje Oostenrijk.

30 juli 2022 - Eberndorf, Oostenrijk

Na een goede nachtrust in ons 4 sterren hotel gingen de gordijnen vanmorgen open.  En wat zie je dan blauwe lucht zon en bergen. Het vakantie gevoel is er nu.

Het ontbijt was in de het ochtendzonnetje met natuurlijk Duitse kaisersbroodjes. Nu wij weer voldaan waren moesten we ook de auto verwennen. Zo vulde wij hem tot de nok  tot hij vol zat. Ik merkte dat hij ervan genoot. Mijn portemonnee genoot nog het meeste 1,764 euro. Dat wordt een ijsje meer in de vakantie.

Iedereen tevreden en op naar het zuiden van Europa. Omdat we morgen pas in ons huisje kunnen waren we nog op zoek naar een slaapplek voor de avond.  Als jullie de verhalen nog kunnen herinneren uit 2019 om precies te zijn 13 juli, een leuk b&b gevonden in Ebrendorf. Anders maar even terug lezen.

De recensies die er toen gegeven waren waren uitmuntend. Dus wij een poging wagen of dit zou kunnen lukken. En natuurlijk was dat mogelijk. We waren zeer welkom bij Tante Diana en Ome Richard

Voordat we er waren moest er nog wel 840 kilometer gereden worden. Onderweg 2x file door ongelukken maar de reis verliep voor de rest prima.

Rond 5 uur kwamen we aan op plaats van bestemming. Sonneweg 42.

Het onthaal was groots. De tuin was tiptop op orde gebracht en het gras kort gemaaid. En natuurlijk werd er geproost op de vakantie met champagne.

De vloog om. Tijd om te gaan eten bij de Klopeinersee. En als je in Oostenrijk bent wat eet je dan inderdaad wienersnitsel. Wat hebben we heerlijk gegeten en gezellig gekletst.

Zo kwamen de vergelijkingen ook aan de beurt. Het was zo erg dat mijn tante me zelfs hard moest uitlachen. Het had iets te maken met met mijn soepele bewegingen als ik hard liep. Maar de excate details ben ik kwijt. Maar het was het vermelden zeker waard.

Daarna nog een afzakkertje op de Sonneweg. Nu nog even tijd gemaakt om jullie weer bij te praten. En dan gaan de oogjes weer dicht.

Morgen nog 249 kilometer. En dan zijn we op onze vakantie bestemming waar we 2 weken verblijven.

Morgenavond zijn we weer compleet en begint mijn vakantie echt. Dan wordt ik 2 weken in de watten gelegd door de toppers die dan komen.

O ja de toppers die hier zijn verzorgen ons ook uitstekend.

Laatste o ja het regende onderweg en ook de avond verliep niet helmaal droog. Genoeg gehad nu en nu alleen maar zon. Ik doe wel elke avond wel een regendansje voor mijn tante voor haar gras. Deze buien vallen voornamelijk     's nachts en alleen op de zonneweg 42. Get gras  is nu geel door de droogte.. Ze zit nu elke dag met groene  stiften te kleuren.

Welterusten

1. Dora:
    30 juli 2022
    Geweldig zo’n b&b bij je tante en oom.
    En nu nog de laatste kilometers.
  2. Peter Van der Raad:
    30 juli 2022
    Die b&b is al tijd zeer gastvrij na wat je hoord en leest 😀