30-7-2022 We zijn compleet.

30 juli 2022 - Medvidići, Kroatië

Na de vele regen en onweer van afgelopen nacht werd ons ontbijt in de B&B binnen geserveerd.  Het was allemaal weer zeer goed geregeld.  Heerlijk geslapen en natuurlijk gegeten. Wij willen jullie, tante Diana en ome Richard op deze manier nogmaals bedanken.

Even over tienen ging onze reis verder. Etappenummer 3, nog 249 kilometer te gaan. Ingrid controleer jij dat even. We hebben het eerste stuk 46 kilometer over een bergpas gereden en zo Slovenië bereikt.  Adembenemende uitzichten. Vele s-bochten gezien het leek wel de Tour de France. Alleen Fran was er op een gegeven moment wel klaar mee. We hebben onderweg ook nog 2 keer file gehad maar dat was zo voorbij. De bergpas zorgde er wel voor dat we de Karawanka tunnel vermeden en zo dus ook de file die daar meestal staat

Rond half 3 eindelijk op plaats bestemming. Het huis en zwembad zien er geweldig uit. Ik hoorde iemand op Schiphol zeggen dat zwembad is groter dan mijn huisje. We gaan hier lekker genieten.

Alles even uitgepakt en snel de auto weer in om boodschappen te doen.

Zo gezegd zo gedaan. Alles in het karretje en voor de komende dagen zijn we voorzien. De supermarkt ligt op 11 kilometer rijden in de plaats Porec.

Omdat de rest met het vliegtuig zou komen en vertraging hadden konden wij nog even dippen in ons privé zwembad. Heerlijk om dat woord nog maar eens te gebruiken.  Rond kwart voor 7 richting het vlieveld. Landing ging vervolgens wel op tijd van de aangepaste tijd. Ja ik hoor jullie al denken dan missen jullie het begin van Ajax. Nee natuurlijk niet. Begin op het vliegveld gekeken en de rest eerste helft in de auto. Over de rest gaan we het niet meer hebben. Maar we zijn weer compleet.

Ook moest er nog gegeten worden. De chefkok die we mee hebben genomen heeft ons weer prima verzorgt.

En of dit allemaal nog niet genoeg was hebben de jongste en de oudste man  nog een paar baantjes getrokken onder een zeer heldere sterren hemel.

Voor de liefhebbers nog wat informatie. We zitten in het plaatsje Medvidici in de gemeente lovrec. Dat ligt in Istrie en dat ligt in het land genaamd Kroatië.

Wij gaan dinsdag bbq-en en hebben het hele dorp uitgenodigd.  Nou gaan jullie maar raden of opzoeken hoeveel inwoners dat zijn.

Dat was weer een dagje van onze roadttip.

Morgen wordt het een dagje zwembad en uiteten in Porec. Maar morgen komt er wel weer een verslagje in mijn dagboekje dat openbaar is.

Weltrusten.

1. Dora:
    31 juli 2022
    Vond het erg leuk dat ik gisteren al een kijkje kreeg van jullie vakantie plek met het heerlijke zwembad
  2. Peter Van der Raad:
    31 juli 2022