7-8-2022 sprookjes!!!

7 augustus 2022 - Medvidići, Kroatië

Vandaag veel zon en toch maar 14°. Ik ga jullie zo vertellen waarom.  Maar voor ik dat ga doen begonnen we de dag met een liedje voor Marieke. Ja vandaag alweer 43 jaar.

Na het ontbijt vertrokken we naar Nova Vas dat plaatsje ligt op ongeveer 20 kilometer van waar wij zitten. Niet al te ver dus. In Nova Vas bevinden de grotten van Jama Baredine. De tour duurde 40 minuten met een goed engels sprekende gids.

270 treden down en daarna 270 treden up. De grot had 5 kamers en wij bereikte een diepte van 60 meter.

De 5de kamer de diepste waar we konden komen en was zeer en zeker de mooiste.

Het was sprookjesachtig. Na de kou te hebben getrotseerd konden bij bovenkomst de truien weer uit. De buitentemperatuur was al op gelopen naar ruim boven de 30. Een drankje dan maar en op terug naar het zwembad.

Het was goed toeven bij ons privé zwembad. De dag vloog voorbij. Tijdens het eten had de little boy een idee om op een ijsje te trakteren in Porec. Ik ben dan niet doof en laat mijn portemonnee thuis.

De zon was al onder toen we aankwamen in Porec. Je kon erover de hoofden lopen zo druk. Ik weet nu ook hoeveel souvenirwinkels Porec telt. Maar uiteindelijk alle inkopen zijn gelukt.

Ik vertelde jullie al over het sprookjesachtige van de grot,maar tijdens het eten van het ijsje ging het erover hoe iedereen sliep in deze warmte. Zo kwamen we ook op het sprookje van Tarzan en zijn Jane.

Jane vertelde dat haar Tarzan van zijn dekbedhoes een Tarzanlapje had gemaakt en zo alles netjes had afgedekt.

Helaas moeten we Jane op haar blauwe ogen geloven. Maar zodra er foto's zijn delen we die.

Het was weer een mooie culturele en "zon"dag.

Morgen gaan we betijds naar het schiereiland kamenjak en dat ligt op ongeveer 61 km hier vandaan.

Daar wordt het genieten van uitzichten en zwemmen in de zee. Maar dat is morgen.

Voor nu welterusten.

1. Dora: