8-8-2022 verscholen bar.

8 augustus 2022 - Kamenjak, Kroatië

Vandaag stond op de planning een stranddag op het zuidelijkste puntje van Istrie. Premature, kamenjak. Omdat wij centraal wonen nu is het voor ons een klein uurtje rijden. 61 kilometer. Daar zijn verschillende baaien en strandjes. Wij kozen voor Njive beach.

Om op kamenjak te komen was je eerst verplicht een kaartje te kopen voor toegang tot het schiereiland. De wegen zijn daar onverhard. Nou onverhard, hard zijn ze wel het zijn gewoon rotsen en stenen waar je overheen rijd. En wat brengt dat een hoop stof met zich mee. Alle bomen en bossages langs de de weg zijn hier wit uitgeslagen. Jullie snappen nu al hoe mijn auto er nu uit ziet.

Het uitzicht was weer prachtig. De zon  goed aanwezig en er waren ook wat wolkjes. Alle ingrediënten aanwezig voor een chill dag.

Na een dagje liggen was het tijd om naar de verscholen bar te gaan. De safaribar. Deze bar ligt verscholen in verschillende bossages met daaronder allemaal zitjes. We zijn er al een keer geweest maar het blijft een waanzinnige plek. Gelijk van de nood een deugt en ons laten verwennen met broodjes Gyros met hoe kan het ook anders uitzicht op zee.

Daarna nog klein stukje gewandeld naar het rotsspringen en naar het uitzichtpunt. Alles gezien en gedaan en op weg terug naar ons huisje. Maar eerst nog een aantal km hobbelen over de onverharde weg.

Bij het huisje aangekomen was het alweer half 8. Alles was stoffig en ik had mijn zwembroek nog aan dus gelijk plonzen in het zwembad. En goed voorbeeld doet volgen. Zo eindigde we met zijn vieren in het water.

Daarna even de wangetjes weer glad gemaakt voor morgen. Want morgen moeten we er goed uitzien want we hebben een jacht gehuurd. Hoop dat ik nu wel zeebenen heb. Zo het eten is ook op en het toetje zit er ook weer in.

Dus ik zeg tot morgen.

O nee nog 1 klein dingetje: de hiërarchie binnen de familie is totaal weg. Zo eindigde het laatste stukje broodje kruidenboter niet in mijn mond maar op mijn voorhoofd. Iedereen natuurlijk in een deuk maar mijn tijd komt nog.

Ze zeggen wel eens wie het laatst lacht.....

1. Peter Van der Raad:
    9 augustus 2022