Balletje doet wat de baan wil.

22 juli 2014 - Ao Nang, Thailand

Daar zijn we weer.

Weer bijna een dag voorbij.
Maar effe terug naar gisteren nadat we eergisteren Ryan hadden blij gemaakt met het sportcafe, zodat hij formule 1 kon kijken was gister Andy aan de beurt. Dus hebben we gegeten bij de grote M. Het was weer eens wat anders dan het pittige thaise eten. Daarna vroeg naar bed om effe bij te slapen.

Vandaag hadden we geen plannen dus lekker uitgeslapen en pas om een uurtje of 12 ons aangekleed. Ondertussen wel effe naar hotels gekeken op Phuket. Daar zijn heel veel keuzes. Maar we willen wel een zwembad want de kans is redelijk groot dat we niet in de zee kunnen vanwege de zeewind dus hoge golven en onderstroming.

Het begon ondertussen heel hard te regenen, Andy en ik vonden dit een mooie reden om te gaan zwemmen.
Het was gewoon warm water wat naar beneden viel. Het zou de hele dag zwaar bewolkt blijven dus wat gaan we doen, het was ondertussen al twee uur.

Strand en zwembad vielen af. Effe googlen maar. He we kunnen gaan klimmen of midgetgolven. Het werd klimmen althans dat dachten we.
Bij de receptie aan gekomen was het te laat om te gaan, een uur rijden en het slot al om 17.00 uur. Dus dan maar midgetgolven.

We werden gebracht door een brommer met een zijspan van het hotel. Dit vervoersmiddel brengt ons steeds naar het centrum. Best wel spannend of hij de top haalt en of we heel aankomen beneden.

De midgetgolfbaan had een Nederlandse eigenaar. Het was een Volendammer. Het eten was daar voortreffelijk. We aten kebab. En Andy at van de Nederlandse kaart. Hij nam bittterballen. Kroketten, frikadellen en kaassoufflé s waren ook verkrijgbaar.

Over de baan waren we niet zo te spreken. Hij had maar 9 holes, dus je mocht alles 2 keer doen. Dat was dus wel positief. We begonnen. Alle holes liepen schots en scheef. Probeerde je het balletje neer te leggen rolde het vanzelf al weg. Sommige holes kon je gewoon niet halen door de afloop van de holes. Maar gelukkig hadden we alle vier hier last van. Dus er ontstond weer een gelijke competitie.

Van te voren hadden we afgesproken dat deze wedstrijd niet mee zou tellen in de strijd om de jaarlijkse midgetgolf trofee.
Maar het is toch wel lekker om te vermelden dat het team van Andy gewonnen heeft.
Volgende week volgt waarschijnlijk de echte wedstrijd op Phuket daar schijnt een mooie grasmidgetgolfbaan te liggen.

Al met al een mooie middag met een niet zo'n geweldige baan maar wel een prachtige omgeving. Een pluspunt was het eten.

Nu nog effe een hotel scoren want morgen schrijven we vanaf Phuket.
De ferry vertrekt morgen om 15.30 uur en de tocht duurt ongeveer 2,5 uur.

Nou iedereen nog een fijne dag en tot laters.

1. Dora:
    22 juli 2014
    Zo'n dag is ook wel even lekker hè niets moeten
    En alles op je gemak.
    Nou tot morgen en een leuke tocht naar Phuket.
  2. Ed en Mieke. Minouche en Jim.:
    22 juli 2014
    Wat maken jullie veel mee en wat is er veel moois te zien. Heel veel plezier morgen en kijkgenot. xxx voor allen