Zeeziek!!!!! Wij (de zeebonken) niet hoor.

23 juli 2014 - Phuket, Thailand

Hallo daar,

Vandaag weer een verhuizing voor ons. We verlaten Ao Nang, Krabi en gaan naar Karon beach op Phuket. We verblijven dan 5 nachten in het Manohra Cozy Resort.

Maar voor dat het zover was want we werden pas om 14.30 uur opgehaald eerst nog effe gezwommen en lekker in het zonnetje gelegen. Het was zowaar zonnig met wat witte sluierbewolking. Om 13.00 nog effe een hotel regelen voor op Phuket.
Nog een laatste keer douchen en dan de tassen pakken. Klaar voor vertrek.

De minivan was mooi op tijd om ons naar de pier te brengen. Daar 15 minuten wachten en dan de boot op. We moesten onze boeking laten zien en daarvoor kregen we dan 4 stickertjes terug. Die moesten we op onze borst plakken om te laten zien waar we heen gingen.
Klaar voor vertrek.

De bootreis op een ferry verliep goed. Eerst maakte we een tussenstop om nog meer mensen op te halen. Dit gebeurde niet aan een pier maar in een baai er kwam een speedboot aanleggen en een longtailboot. De mensen stapte over en we waren klaar voor vertrek.

Wij waren als eerste aan boort dus hadden in onze ogen de mooiste plek. We zaten op het achterdek, dat waren de enige zitplaatsen. Je kon ook binnen zitten waar de airco aan stond.
Maar wij echte zeebonken uit Nederland wilde onze wilde haren in de wind laten wapperen.
Op de open zee waaide het flink en de golven groeide. De boot stuiterde op de golven, het water spatte op het dek. Achterop het dek voelde we de druppels tegen ons aan botsen.
Lekker verfrissend. Alleen jammer dat het water zout smaakte.

Het zonnetje brandde lekker maar water en wind gaven verkoeling.
Door deze dag zijn we wel weer lekker gekleurd.
Bijna bij Phuket werd onze jongste zeebonk weer wakker met de woorden we gaan terug de zon is weg. Het was ondertussen al half zes geworden. De boottocht was snel gegaan.

We kwamen aan in Phuket stad, wat een drukte zeg, het kostte ons een uur om ons hotel te bereiken. Maar daar aangekomen keken we onze ogen uit. Wat een luxe zeg en dat maar voor 11euro per kamer per nacht. We kregen een rondleiding van de gastvrouw en vetelde ons dat je elk uur op de dag en nacht mag zwemmen. We doen straks een extra slot op de deur van de boys. Lekker gegeten. Natuurlijk weer Thais. Na het eten de boys nog effe gezwommen.

Als het weer goed blijft gaan we lekker de laatste dagen van de zee en het zwembad genieten.
Mocht dit niet lukken hebben we al weer diverse flyertjes gescoord. Maar wat we van te voren wilde zien hebben we gezien.

Jullie horen morgen wel wat het is geworden. Ik ga nu lekker effe in bad liggen.

Groetjes uit ons nieuwe luxe onderkomen.

Misschien toch nog effe langs bij het James Bond eiland (The man with the golden gun)

1. Ed en Mieke. Minouche en Jim.:
    23 juli 2014
    geweldig mooie foto's en wat zijn jullie lekker bruin. Heerlijk uitwaaien op de boot en ik zie ook een paar slaapkopjes. Leuk dat bed zo opgemaakt genieten maar. Papa en mama genieten ook van de foto's kussies van hun.
  2. Dora:
    23 juli 2014
    Sorry een beetje late reactie,
    zijn vandaag bij Martin en Corrie geweest en hebben heerlijke tapas gegeten en het was heel gezellig met prachtig weer.
    En jullie hebben weer een mooie dag gehad en nu de laatste dagen van de zon en de zee genieten.
    Weer leuke foto's gezien we genieten er van.
  3. Edwin:
    23 juli 2014
    Geeft toch niet een late reactie. We vinden het leuk dat jullie meegenieten en reageren. Groetjes.
  4. Peter Van der Raad:
    23 juli 2014
    Weer genoten van het verslag en de foto,s