Blijven hangen......

20 juli 2014 - Koh Phi Phi, Thailand

Ja weer een verhaaltje.

Ik heb in mijn hele leven nog niet zoveel geschreven als deze 16 dagen.
Maar vind het leuk om te doen en jullie op de hoogte te houden en natuurlijk om het zelf als ik oud ben nog een keer terug de lezen. Dus waarschijnlijk al met de kerst.

Vandaag weer vroeg opgestaan om een dagtrip te maken naar de Phi Phi eilanden.
Het was weer een hele belevenis met het aan doen van deze eilanden.
We begonnen eerst met een speedboot tocht van 3 kwartier.
We kwamen toen aan bij het Bamboo island. We hadden een leuke gids. Hij was bang dat we hem niet hoorde dus hij schreeuwde nogal. Was wel lekker duidelijk.
Hij vertelde ons waarom het Bamboo island heette dit vanwege de vele Bamboe die er stond.
Wij op het eiland en zoeken maar niets te vinden. De tsunami had alles verwoest er stonden nu alleen nog gewone bomen.

Het tweede eiland was Mosquito island, daar zijn we niet aan land geweest ( te veel muggen).
Daar hebben we gesnorkeld, het was hier niet zo mooi als Khoa Tao althans dat vonden wij.
Minder soorten vissen, wel heel veel met geel en zwart. Het soort is me effe ontgaan.

Het derde eiland was Monkey Bay ook niet aan land geweest maar wel weer gesnorkeld.
Hier geld hetzelfde als Mosquito island. Althans bijna Fran wilde voorzichtig zittend het water in vanwege zeeegels en koralen en bleef toen hangen met haar broekje dus een scheur aan de zijkant. Kostte mij vanavond gelijk 2 nieuwe.

Op naar nummer 4 dat was Viking Cave dit was een grot in de rotsen. Fantastisch om te zien met alle stalagtieten aan de rotsen.
Het leken wel de grotten van Han.

Op naar nummer 5 dat was een Lagoon wat mooi om dat te zien.
Ja ik weet, ik val in herhalingen maar je zou het zelf eens moeten zien, ach jullie kunnen straks de foto's zien. Maar het leek wel een meer tussen de bergen met kraakhelder water. Jammer alleen van al die toeristen.

Op naar nummer 6, was effe spannend of we er heen konden vanwege de hoge golven. Wat een geweld dat water. De boot had het zwaar en beukte op de golven soms leek het of we gelanceerd werden, wel leuk om mee te maken en niemand zeeziek. Maar terug naar het eiland.

Het was Maya bay bekend van de film de beach met Leonardo di Caprio.
Hij was er zelf niet maar een dag ervoor wel om handtekeningen uit te delen. Helaas gemist.
Wederom mooi om te zien wat een mooie witte stranden en wat een mooie flora.
De wietplantages hebben we niet gezien uit de film dus we zijn niet high geworden vandaag.

Op naar de verlate lunch en tevens laatse eiland, Kho Phi Phi Don. Dit is het enige eiland van de Phi Phi eilanden wat bewoond is, dit zag je ook aan de rommel. Een heerlijke thaise lunch al dacht niet iedereen daar zo over. Het was flink pittig maar wel lekker.

Uurtje terug varen, dus effe bijtanken (slapen voor sommigen) onderweg en naar het hotel terug. Een chloorduik om het zand eraf te spoelen en dan lekker douchen. Wat is dat heerlijk na een zout en zanderige dag. Daarna nog effe eten in een sport restautant waar Ryan formule 1 kon kijken.
Ja we doen er alles aan om het onze kinderen naar de zin te maken.

Samenvatting van deze dag: Was weer een heerlijke dag met een zonnetje die er vaker doorheen kwam dan de voorbije dagen. Een topplek op de boot we zaten voorop dus konden alles goed overzien. ( wel nodig op deze trip). Ryan die zweet van Thais eten. En twee nieuwe bikinies voor Fran. Ook nog apen gezien op Monkey bay. Nee niet Ryan en Andy.

Morgen naar de Tiger tempel en de 1238 treden bedwingen.
Dus overmorgen spierpijn maar daar hebben ze hier massages voor.

Laterzz.

1. Dora:
    20 juli 2014
    Je had allang in bed moeten leggen.
    Maar wat hebben jullie weer een heerlijke dag gehad .
    Ging het snorkele nu beter?
  2. Edwin:
    20 juli 2014
    Ja het snorkelen ging wel beter vandaag. Ja en ik lig al in bed maar wilde jullie natuurlijk wel op de hoogte houden met het verslag en natuurlijk de foto's. Het wordt wel steeds moeilijker om te kiezen, we zitten al aan de 1500 stuks.
  3. Ingrid:
    Hoi hoi,
    Hier een berichtje vanaf sicilie.
    We hebben net even jullie verhalen doorgelezen, idd Ed, wat een onwijs gave verhalen rollen er uit jouw "pen" . Wat een belevenissen. We kunnen niet wachten om die aantal zondagen uit te trekken om al jullie foto's te zien. Heel veel plezier nog de laatste week. Tot snel. Proberen snel weer je verhalen te lezen. Dikke kus
  4. Dicky:
    9 september 2014
    Geweldig man, benieuwd naar de foto's.