Dag 14, 11 juni

11 juni 2018 - Quatre Cocos, Mauritius

Eindelijk was het dan zover. We had de stap genomen om te gaan duiken. In Nederland waren we al begonnen maar met deze waren we nog niet helemaal klaar met ons brefet. Daardoor kregen we hier eerst een introductieduik.

De divemaster haalde ons op bij ons hotel en reden met zijn auto naar het haventje.
Daar was het redelijk druk, dit kwam doordat daar alle dagtripjes op zee begonnen.

We zaten om 9.30 uur aan boord en alle materialen die aanwezig moesten zijn waren er.
We voeren even naar een rustigere plek om daar wat dingen door te nemen.
Het scheelde enorm dat we onze theorie al hadden gehaald in Nederland. Alles wat hij vertelde klonk als vertrouwde kost.

We zouden eerst naar 2 meter gaan en daar een aantal oefeningen doen.
Als dit was volbracht gingen zouden we verder afdalen. We hadden de luxe dat we 1 op 1 waren, dus ieder kreeg volledige aandacht.

Zo had ik alleen oog voor de divemaster en deed zo alle dingen die hij ook deed. De oefeningen liepen gesmeerd. Wij konden afdalen. Met de camera in de aanslag.

Van Fran hoorde ik later dat zij eerst niet zonk en extra lood kreeg. En de oefeningen niet lukte ivm haar oren. Zij daalde zonder oefeningen hebben te gedaan langzaam af.
Gelukkig had ze de oefeningen ook al in Nederland gedaan.
Steeds en stukje dieper.

De divemasters verloren ons geen seconde uit het oog en zwommen naast ons of vlak boven ons. We daalden langzaam naar beneden en ik zat op 12 meter. Het diepste punt in dat stuk. Fran kon gelukkig ook naar de 8 meter zakken.

Achteraf hoorde ik dat ze steeds achter ons zatten. Ik was mijn achteruitkijkspiegels vergeten dus kon dat niet zien. Ik gaf mijn ogen de kost voor me en natuurlijk links en rechts.

Het was geweldig om de onderwaterwereld zo te beleven. Wat is het prachtig. We waren nu op het zanderige gedeelte. Dus het was helder maar niet zo helder als bij de rotsen. Misschien komen we daar deze week nog. Maar wat een prachtvissen. Sommige kleuren vielen niet zo op doordat het niet heel zonnig was. Maar als deze er wel was zag je goed de kleuren.

Na ongeveer 40 minuten onderwater te zijn geweest (20 min heen en 20 terug). Zat onze eerste oceaanduik erop.
Het was geweldig. 1 dingetje wil ik nog zeggen de vissen in Thailand heb ik gevoerd maar tijdens deze duik hadden de visjes pech.

Na het terug varen nog even op zijn kantoor betaald en we werden weer veilig in ons hotel afgeleverd. Het was een top ochtend.

De wolken hadden plaats gemaakt voor de zon. Er waren nog wat bedjes vrij bij het zwembad, dus de rest van de dag bij het zoete water gelegen. Met een kleine tussenpose "de lunch".

Nu lekker gedoucht en op naar de bar.
Morgen waarschijnlijk met de lokale bus naar Belle Mare, daar schijnt een heel mooi strand te zijn. We gaan het meemaken en jullie zien de foto's wel.

Groetjes van ons en als het aan ons ligt verlengen we de vakantie met een paar weken.

1. Dora:
    11 juni 2018
    Er gaat een wereld voor jullie open geweldig