Dag 17, 14 juni.

14 juni 2018 - Quatre Cocos, Mauritius

De dag is nog niet om maar de uren dat we hier zijn worden er wel steeds minder. Als je aftelt naar je vakantie is dat een heel ander gevoel.

Bij het vroege wakker worden van vandaag was het nog donker. Het regende en het waaide vrij hard. De zon zou er normaal staan om deze tijd maar helaas. Nu ff niet.
Dan gaan we schakelen naar plan b.
Langer blijven liggen. Mails bekijken,beetje surfen op internet en winkelen in Flacq.

De eerste mail was voor het boarden en dan weet je het alweer het is bijna voorbij.
Gelijk maar regelen dan, dan is dat klaar.
Later gaan we wel printen bij de receptie.
Voor de rest waren er geen rare mails. En internet was ook niet veel.

Het ontbijt was afscheid nemen van onze kok. Hij vertelde dat hij het jammer vond dat we gingen. Het was een toffe gast die om de 5 meter een geluid met zijn neus produceerde. Dit had ik Fran al eerder aangegeven en elke keer als hij langsliep ging Fran er opletten en schoot in de lach.
We zijn nu vrienden op fb.

Na het ontbijt vertrokken we met de bus naar Flacq. Een vrij oude bus en dito kaartjesapperaat. Voor 60 roepi zaten we in Flacq. Na een rit van pak hem beet 30 minuten kwamen we geshaked aan in Flacq, de vering is niet zo goed als in een personen auto. Daar wat over de lokale markt en in de winkelstraat gelopen. Het resultaat was een rugtas en wat merkkleding. De regen was gelukkig verdwenen. Dat maakte het lopen wel iets gemoedelijker.

De terugreis verliep hetzelfde als de heenreis...geen files. Terug op de kamer heeft Fran een kleine siësta gehouden en ik ben naar buiten gegaan voor de laatste zonnestralen aan het strand.
De wind was stevig en de zon was er meer niet dan wel. Maar ondanks het weer van vandaag mogen we niet klagen.

Voor de rest van de dag is het beetje hangen bij de bar, spelletje doen, eten en koffers pakken. Morgen worden we om 5.00 uur lokale tijd op gehaald.
We vliegen om 6.55 uur Nederlandse tijd weer terug naar Schiphol. De verwachte aankomsttijd is 18.55 uur Nederlandse tijd.

Morgenavond komt het laatste verhaal vanuit Nederland. Maar ik moet zeggen ik heb hier veel mooie dingen gezien qua natuur, stranden, wolken, culturen onderwater wereld. De mensen waren ongelooflijk aardig. Dus als jullie ooit eens hier heen willen wij hebben wel wat tips.
Nou ik zeg veel plezier zo met de start van het WK. En als je daar geen zin in heb kun je altijd de andere verhalen nog even terug lezen.

Groetjes en een dikke kus van ons en we zien elkaar op Schiphol of ergens anders.

1. Dora:
    14 juni 2018
    Aan alles komt een eind ook van deze mooie vakantie