Dag 2, 30 mei de slang

30 mei 2018 - Trou d'Eau Douce, Mauritius

Daar zijn we weer.
Effe op de kamer ons gereed maken voor het avondbuffet en tegelijkertijd jullie voorzien van onze dagbesteding.

De dag begon rustig...eigenlijk was de gehele dag rustig. Heerlijk van die dagen.
Na wat uitgeslapen te hebben gingen we rond 9.30 uur aan het ontbijt. Het ontbijt was zeer uitgebreid en zowel warm als koud....dus van alles wat.

Na het ontbijtje zijn we aan het zwembad gaan liggen. Daar stonden de bedjes al op ons te wachten. Nu we daar een halve dag zijn geweest weten we hoe de zon draait en welke bedjes we moeten hebben. We begonnen vandaag op de bedjes waar als eerste schaduw was. Dat doen we dan volgende keer anders.

De reisleiding van Tui kwam ook nog even langs om dingen uit te leggen en te vertellen wat er allemaal mogelijk was qua excursies. Daar gaan we zeker gebruik van maken. Beetje cultuur snuiven en de zee op dat doen we zeker.

Van te lang liggen wordt je moe, dus af en toe maar een frisse duik in het zwembad.
Daar wat foto's gemaakt van ons samen en van de slang die ik ineens ontdekte.
Het was wel schrikken en Fran begon te gillen. Ik zo stoer als ik normaal ben liep eerst achteruit maar pakte uiteindelijk zijn kop en hield hem boven water....
Het resultaat hij begon water te spuiten.

Na ons zwembad avontuur was het weer tijd om te eten....alles stond weer uitgebreid uitgeserveerd. Van alles wat proberen en ik moet zeggen het was heerlijk.

Na het eten nog even bij de zee gezeten en wat gelezen. Fran heeft de bibliotheek die hier is al bijna uit.
Daarna rond 16.30 uur nog even naar het dorp gelopen om wat snoepjes te kopen en te pinnen. Het dorp is zeker 20 minuten lopen maar goed te doen.
De mensen zijn hier heel vriendelijk en behulpzaam. Zoals ook in het dorp. Een vriendelijk heer zag ons zoeken en vroeg uit zichzelf, Can i help you? Dit was een klein voorbeeldje.

Voor morgen hebben we een vroeg ontbijt gepland, want we vertrekken om 9.00 uur met de boot naar het eilandje Ile aux Cerfs. Een onbewoond eiland. En omdat we hier all inclusieve zitten krijgen we een picknickmandje mee van het hotel.
Ik ben benieuwd.
Zo nu gaat pappie douchen en een lange broek aantrekken want we gaan weer eten.

Tot laters