Dagje 3, 31 mei 2018

31 mei 2018 - Île aux Cerfs, Mauritius

Vakantie en dan toch de wekker zetten.
Ja dat hebben wij vandaag gedaan. Om 7.45 uur ging hij inderdaad af. Een snelle douche en daarna weer een stevig ontbijt. Daarna terug naar ons huisje om de laatste spulletjes te pakken. Ook nog even langs de keuken voor onze picknickmand, die daar klaar zou staan.

Alles was geregeld en de boot vetrok richting ile aux cherfs, een eiland op ongeveer 30 minuten varen. De zee was rustig en leek ons waar wij voeren erg ondiep.
We zien de golven ook heel ver in de zee omslaan. Zelfs op het eiland kon je zeker 200 meter het water in en het was nog ondiep.

Aangekomen op het eiland kregen we eerst wat uitleg van hoe wat en waar. Heel toeristisch en met toeristische prijzen. Van te voren was dit ons al verteld. Er is een waterval en een lagune, daar gaan we later met de boot van het hotel heen. Scheelt de helft.

Het was nog vrij vroeg dus ook erg rustig. Een mooi plekje gevonden, leek wel een privestrandje.
Daar voor het eerst wat gesnorkeld. Maar erg ondiep en vooral wit zand te zien. Maar ook een paar visjes. Andere keer gaan we nog echt snorkelen bij het koraal en hoop dolfijnen.

Van al dat niets doen kregen we toch weer honger. We hadden onze keuzes een dag van te voren kenbaar gemaakt aan de keuken, deze klopte bijna.
Ik had broodje ham en dat klopte. Fran koos voor broodje tonijn, maar dit werd een broodje tonijn met mier. Wat was er gebeurd..... de picknickmand onder een boom in de schaduw en wij in het witte zand op het strand. De mieren kregen vrij spel. Volgende keer beter. Gelukkig was de salade onaangetast.

De tijd vliegt hier voorbij. We moesten alweer terug. Het eiland sluit om 18.00 uur en de laatste afvaart voor ons is om 15.30 uur. Op het resort terug nog even een zwembad duikje genomen.

Nu heerlijk gedoucht en het verslag aan het typen. Straks maar weer eten. Gisteren verwachtte we buffet maar het was a la carte. Wat het nu word geen idee, we gaan het meemaken zo.

Morgen nog geen concrete plannen dus het wordt voor jullie net zo'n verrassing als voor ons.
Ik ga nu stoppen want de cocktails roepen ons.

Groetjes van ons

1. Peter Van der Raad:
    31 mei 2018
    Kun je lang volhouden zo veel plezier