Dag 2, de metamorfose, 12 augustus 2018

12 augustus 2018 - Hurghada, Egypte

Vandaag een echt vakantiedagje. Dat betekend zon, zee en zand, of de 3 maal z dag.
Het is hier niet spannend als je opstaat om te kijken wat voor weer het wordt.
Het is hier zonnig en heet of heter. Vandaag stopte de meter bij 41° en gevoelstemperatuur van 39°.
Het zeewater was heerlijk op temperatuur 27 °en zorgde dus toch voor een heerlijke verkoeling.
De wind die aan zee stond was goed te hendelen maar was wel warm. Wij laten de lange broeken en truien maar in de koffer. Die gaan dus weer schoon mee naar huis.

Maar zoals ik gisteren al beloofde even een kort verhaaltje over het resort.
Het is mega groot. Vandaag heb ik Ryan de opdracht gegeven om de kamers te tellen. Hij kwam tot 726 kamers. Dus in mijn ogen mega groot. Ook zijn er 3 restaurants, dit is wel nodig met zoveel kamers.
Er is een poolkamer, bowlingbaan en echt waar een klein ijsbaantje met echt ijs.
Er is een lang gerekt zwembad en ook nog een apart aquqpark met glijbanen.

In de reglementen staat dat de heren bij het avondbuffet een lange broek moeten dragen, ik zal jullie vertellen wij waren gisteravond de enige dus wij gaan ook lekker in een korte broek.
Het buffet van gisteren en het ontbijt van vanochtend zag er verzorgd uit.
Dus tot nu toe geen klagen. De 2 kamers die we hebben staan vier twijfelaars dus iedereen een eigen bedje. Maar ik kruip straks gewoon tegen Fran aan.
De badkamers is een ander verhaal de boys hebben een bad met en grote scheur erin en wij hebben een douche. Maar hier houden wij het zeker wel 2 weken uit.
Het hotel heet trouwens Ali Baba en hij is ook gebouwd in oosterse sferen. Het ziet er gezellig uit.

Vandaag zijn we als familie naar het strand geweest.
Dus papa, mama, melkfles en prettyboy.
Wij hadden onze badhanddoeken opgehaald bij het zwembad waar het nog rustig was maar alle bedjes al bezet waren. Dus hier ook typische toeristen.
Aan het strand kregen we gelijk weer schone handdoeken. Waarom is mij nog steeds een raadsel maar de strandman was niet te vermurwen, dus ik liet hem de handdoeken maar omruilen.

De strandbedjes lagen goed en iedereen heeft genoten van de zee, zon en het leesvoer.
Maar nu even terug naar de titel van het verhaal.
Wij gingen van het strand nog even naar het zwembad waar het aanzienlijk warmer aanvoelde omdat daar bijna geen wind stond.
Maar we gingen niet terug zoals we kwamen.
We kwamen terug als papa, mama, kreeft en prettyboy.

Nu is iedereen opgefrist en gaan we kijken wat het terras en het buffet ons brengt.
Ik zeg nog een fijne avond en tot morgen.

1. Dora:
    13 augustus 2018
    Leuk weer je reis verhalen en een fijne vakantie