Dag 1, Het vertrek 11 augustus 2018

12 augustus 2018

Weer een vakantie hoor ik jullie denken.
Maar we hebben al weer 8 weken gewerkt dus ben er wel weer even aan toe.
Deze reis is niet zover als de vorige. Deze vlucht is ongeveer 5 uur en dan zijn we in Hurghada (Egypte). De uitzichten waren prachtig met heldere weer onderweg. Ja inderdaad weer vliegen, want onze sleurhut is na 10 jaar trouwe dienst veranderd van eigenaar. Dus geen kastjes vullen maar tassen en een koffer. De koffers en tassen stonden er gisteravond al klaar voor. Nou ja die van Fran stond natuurlijk woensdag al klaar.

Onze taxi was ruim op tijd(5.45 uur) en bracht ons naar Schiphol. Pa bedankt.
Op Schiphol was het gelukkig nog vrij rustig dus alles lekker ontspannen. Nog even iets eten en dan boarden.

De vlucht verliep in twee etappes. We hadden een tussenstop in Masar Allam. Dat ligt 25 minuten verder dan onze bestemming. De onderbreking duurde maar 30 minuten. Mensen en koffers eruit en nieuwe mensen en koffers erin. Voor hun zit de vakantie erop.

Nu was het onze tijd om uit te stappen. Eerste opdracht die we hadden was een visum kopen.
Dat is ons gelukt en nu maar hopen of we door de douane komen. Dit lukte ons natuurlijk ook en we zijn weer een stempel rijker. Ik bedoel mijn drie mede reizigers want ik had hem al.

Voor de tweede opdracht was al wat voorwerk gedaan. We konden op het vliegveld prepaid kaartjes kopen met 10 gig. En dat gebruiken we nu als hotspot. Dus ik kan de verslagen gewoon sturen maar dan moet Ryan wel in de buurt zijn.

Na even aan het Tui loket te zijn geweest wisten we welke bus ons naar hotel Ali Baba zou brengen. De bus van Tui die met de airco al aanstond bracht ons in 35 minuten op plaats van bestemming.
De airco is hier geen overbodige luxe. Het was vanmiddag nog 41° met wind. Dat is dus gewoon een warme wind. Nu ik aan het schrijven ben is het buiten nog steeds 32°. (23.07uur)
Dus lag leve de airco op de kamer. Ryan gaat ze morgen even schoonmaken.

Inchecken en daarna nog even een snelle duik in het bijna gesloten zwembad en daarna nog maar even de zee in. Beide zijn niet echt koud maar het is wel verkoelend.
Na de duik even de hotspots installeren. Zo konden we tijdens het eten radio 1 luisteren naar het zeer matig spelende Ajax. Vandaag aten we van het lopende buffet. Nee het buffet liep niet wij waren de lopende mensen naar het eten en de drankjes.

Na het eten nog even een drankje doen op de terrasjes die overal staan.
Na een lange dag zijn we niet te laat naar de kamers gegaan.
Op de kamer staat een tv met het kanaal BVN. Dus die staat aan, en wat denken jullie.
Om 22.40 uur begint Studio Sport. Dus we hebben Ajax ook nog gezien. Bij de 2-0 PSV viel de stroom uit. Na een half uur was dit weer opgelost.

Morgen een dagje zwembad/strand dus een rustig dagje.
Dan ga ik jullie ook onze eerste indrukken geven van Egypte en ons enorme grote resort.

Ik wens jullie allemaal een fijne zondag en weer veel leesplezier deze vakantie.

1. Liesbeth:
    12 augustus 2018