Dag 3, daar zit een luchtje aan, 13 augustus 2018

13 augustus 2018 - Hurghada, Egypte

De tijd vliegt hier, dat betekent dat we ons prima vermaken.
Vandaag hadden we weer een rustige dag maar we hadden wel 1 z meer dag gisteren.
We begonnen met de Zon. Dat is standaard hier want het regent hier maar 2 dagen per jaar.
Daarna kwam het Zand dat bij de Zee hoort en de vierde z was het Zwembad waar we vandaag eindigde.

Bij het inchecken kregen we allemaal een rood armbandje, dat is om te laten zien dat we all inn hebben en bij het hotel Ali Baba horen. Maar tijdens een van de vele stoeipartijen met de veel sterkere Andy verloor hij zijn bandje. Hij vond hem wel weer terug maar hij was stuk. Geen probleem even naar de receptie voor een nieuwe.

Nou dat gaf nogal wat problemen. Onze Andy stond niet in het systeem. Na weer zijn paspoort te laten zien kwam de fout boven water. Ze hadden 2x het paspoort van Ryan gescand.
Na weer wat papierwerk kreeg Andy een nieuw bandje. Dit keer geen rode want nu zagen ze zijn echte leeftijd. Hij krijgt een roze omdat hij nog geen 18 is, dus moeten we donderdag weer terug.
Jullie zijn dan allemaal uitgenodigt voor een hapje en een drankje, en de slaapplaats regel ik ook wel voor een nachtje. Vergeet dan niet je zwembroek mee te nemen.

Na het avondeten nog even naar de kinderdisco gekeken en vertrokken naar de winkelstraat tegenover het hotel. Daar even langs de de supermarkt om wat inkopen te doen voor onze koelkast in de kamer. De frisdrankautomaten die hier buiten staan krijgen het hier steeds zwaarder in de loop van de dag. Dus is wel lekker om een echt koud colaatje op de kamer te hebben staan.

Na ons vertrek uit de supermarkt werden we nog even de parfumwinkel ingelult. En inderdaad daar zat aan ieder flesje een luchtje. We kregen een Egyptische bak thee. Dat betekend neem de laatste slok niet want dan drink je drap.
Na vele geurtjes getest te hebben kozen we voor ieder een geurtje. De geuren zijn hier puur en er zit geen alcohol in. Dus het is pure persing van de bloem.

Nu zijn we terug in het hotel en gaan nog even een spelletje skibbo spelen.
Morgen staat Fran rond 8 uur op om dan vier bedjes aan het zwembad te reserveren.
Anders zijn ze echt weg, maar misschien ga ik wel gelijk mee en slaap daar verder. Maar dat vertel ik morgen dan wel weer.

De groetjes uit Hurghada waar het lekker warm en zonnig is en een lekker straf warm windje staat.