Dag 4, nog net op tijd, 14 augustus 2018

14 augustus 2018 - Hurghada, Egypte

Het sprookje van vandaag begon al vroeg. Fran en ik waren om 9.00 uur al bij het zwembad. Het was was prachtig weer, maar dat kan ik elke dag wel zeggen. Het was nog erg rustig maar alle bedjes waren al bedekt met handdoeken. Gelukkig waren we net op tijd voor vier lege bedjes.

Na onze plekken te hebben geïnstalleerd was het tijd voor een vroege duik. Heerlijk gewoon om zo wakker te worden. Nu opdrogen en wachten op de draken die nog op 1 oor liggen om samen te gaan ontbijten. Na ongeveer 30 minuten kwam de oudste draak en vertelde dat de prins op de erwt nog sliep. Dan maar ontbijten met zijn drieën.

Na het ontbijt kon onze zware dag eindelijk beginnen. Eerst weer een duikje, liggen op je buik, boekje erbij en weer draaien op je rug. En als we dorst kregen namen we een duikje en zwommen zeker 15 meter naar de bar in het water. Dit herhaalde zich meerdere malen. En ik moet zeggen het gaat mij nog niet vervelen.

Tussen alle draaipartijen ook nog even proberen te slapen, maar ik wilde een keer geen schaapjes tellen maar wolkjes en ik ben hier nu 4 dagen en heb nog geen wolkje gezien. Dus vrijdag maar weer denkbeeldige schaapjes tellen.

Nu hoor ik jullie denken vrijdag pas, ja inderdaad vrijdag. Morgen begint onze 2daagse trip naar Luxor en Caïro.
Dus dat wordt veel zien en bewonderen. Het enige slaapmoment is de heenreis naar Luxor. Die duurt ongeveer 3,5 uur. Luxor ben ik zelf al geweest. Ik vond dat zeer indrukwekkend en ben benieuwd wat de rest er van vind. We overnachten morgen in Luxor en vliegen dan donderdag naar Caïro. Het ontbijt en de wake-up call, om 4.00 uur, voor morgen zijn al geregeld.

Vandaar dat het verslag vandaag wat eerder is want we gaan vroeg naar bed vanavond, maar niet zonder dat we hebben geprobeerd Ajax te kijken of te luisteren.

Groetjes uit het sprookjesachtige Ali Baba waar we de rovers nog niet zijn tegengekomen.