Deel 19, Kroatië 8-7-2019

8 juli 2019 - Baska, Kroatië

Shoarma

Het ging gisteravond 3 uur lang goed tekeer. Maar wij hebben gelukkig geen schade aan onze caravan. O nee dat is verleden tijd. We gaan nu op vakantie in luxe. Maar ook hier na regen komt zonneschijn.

Vanochtend was er weer volop zon en in loop van de middag kwam er een beetje sluierbewolking. De plannen waren gemaakt, het werd het strand vandaag.

Het strand is net te ver om te lopen dus klein stukje met de auto. Aangekomen bij de boulevard van Baska lagen de mensen te zonnen op strookjes van 2 meter handdoek aan handdoek. Ik ben niet mensenschuw maar beetje privacy kan geen kwaad. Dus we namen de taxiboot naar de baai Vela Luka en na een 15 minuten varen ben je er.

Om je heen kijkend was er weinig of geen groen maar wel heel veel rotsen. Het was er erg rustig. Dus standbedjes genoeg. Handdoek erop en even wandelen. Nee zonder Fran die paste op de spullen.
Klein stukje de rotsen opgeklommen. Omhoog ging goed maar omlaag was het toch wel erg steil.

Even een dip in de zee. Wat is het water hier helder je kijkt zo 4 a 5 of 6 meter naar beneden. Het was vandaag wel aan de frisse kant. Terug op de bedjes om op te drogen wisten we niet wat we zagen.
De shoarma kwam hier gewoon zelf aanlopen. Normaal komen honden of katten bedelen om iets te eten maar hier kwamen de schapen bedelen.
Iets wat je niet verwacht maar wel leuk om te zien.

Dit was ons dagje. Morgen schijnt het bewolkt te worden volgens de weerberichten van Andy en Fran. We gaan dus de auto pakken om wat leuke dingen op het eiland te aanschouwen. Maar de badkleding gaat mee want als we een leuk plek zien gaan we even een dipje nemen.

Tot morgen.

1. Peter Van der Raad: