dinsdag 8-7 een dag vol verassingen

8 juli 2014 - Bangkok, Thailand

Hallo daar

Het is hier alweer avond.
Vanochtend vroeg opgestaan om te vertrekken naar Kanchanaburi.
Om 7.15 uur stond de minivan klaar om ons te brengen.
We zaten met zijn 12en in het busje. 8 voor een dagtocht en wij om direct naar het hotel gebracht te worden.

Het liep allemaal anders de chauffeur had niets door gekregen dus kwamen wij ook aan bij de dag toer. Ons hotel lag 25 kilometer verderop.
Na wat heen en weer gebel met onze operator, regelde hij een local taxi om ons naar ons hotel te brengen, maar we waren bij The Bridge of the River Kwai dus daar startte onze eerste excursie. Onze bagage bleef in de taxi dat was best wel spannend.
Naast The Bridge was ook het War museum, die gelijk ook maar even meegepakt.

Toen naar ons resort echt in de middle of nowhere. Het zou op loopafstand liggen van The Bridge maar dat was dus niet zo. Maar wel aan de rivier gelegen. Echt schitterend.
Twee huisjes, voor de boys dus een eigen huisje en voor ons ook een beetje privacy.
We zijn hier de enige.

De local taxi chauffeur vroeg of we nog wat wilde doen na effe overlegd te hebben besloten we eerst eff op te frissen en dan weer te vertrekken naar de Tigre tempel.

Die lag op 35 minuten rijden. Dit was niet wat wij er van voorgesteld hadden.
Het leek wel een dierentuin. Met het belangrijkste om de tijgers te zien en met ze op de foto te gaan. Dit is echt geld klopperij. Dus we zullen mensen afraden om daar heen te gaan.
En de tempel zag er ook niet uit in vergelijking met de rest.

Nu weer terug op het Resort waar we gelukkig wel wifi hebben als het lukt natuurlijk. Restaurant ligt verderop want alles is gesloten op het resort. Het Ontbijt wordt morgenochtend gebracht als het goed is. We wachten maar weer af en verhongeren doen we nog niet.

Morgen hebben we afgesproken met onze local taxi driver om ons op te halen en te brengen naar de Erawan watervallen. Hij zal ons de gehele dag vergezellen net als vandaag. De man heeft het goed bij ons.

Groetjes en tot later

O ja als regent regent het goed. De eerste thaise bui hebben we gehad.

1. Liesbeth:
    8 juli 2014
    Geweldig.... loopafstand is daar idd soms iets anders dan bij ons. Hoe vonden jullie de fotos in t museum?
  2. Dora:
    8 juli 2014
    Wij kwamen met de boot aan bij de brug en rijd het treintje nog?
    Mooie foto's .
  3. Edwin:
    8 juli 2014
    Ja het treintje rijdt er nog. Het is moeilijk kiezen welke foto's we moeten plaatsen nu als meer dan 500 in 4 dagen. Vroeger was dat al 20 rolletjes van 24
  4. Edwin:
    8 juli 2014
    Foto's waren indrukwekkend en onvoorstelbaar.