Een echte vakantiedag.

27 juli 2014 - Karon, Thailand

Hoi vanaf Phuket.

Laatste dagje Phuket gehad vandaag. Ik wil jullie de definitie van vakantie effe geven: Vakantie is afgeleid van vacatio (Latijns werkwoord vacare) dat staat voor vrij zijn van verplichtingen. Het is een periode waarin een persoon zijn gewoonlijke dagelijkse activiteiten staakt, zoals naar school of het werk gaan. Dit betreft een periode die (veel) langer is dan een weekend (waarin veel mensen vrij zijn), vaak minimaal een week.

Mijn persoonlijke definitie is: op je rug of buik liggen op het strand of aan het zwembad. Met een bijna blauwe lucht en een brandend zonnetje. En een verkoelend zeebriesje.

Nou vandaag was zo'n dag, heerlijk gewoon. Eerst om 10.00 uur ontbeten, en toen snel naar het strand. Het strand was smal dit komt door het jaargetijde hier. De golven waren weer hoog, een machtig gezicht. Maar wel weer de rode vlag. Ook was de geel-rode vlag weer aanwezig dus we konden wel weer de zee in. Wat een kracht die golven. Nu begrijp je pas wat die tsunamie een impact had. De golven van vandaag waren tussen de 1,5 en 2 meter. Wat een kracht en onder water een stroming. Het zand werd onder je voeten weggezogen. We zijn door de golven door elkaar geschud, omgegooid en over de kop geslagen, hierdoor hebben Andy en ik de vissen effe gevoerd.

Na een uurtje of 4 op het strand terug naar het hotel, onderweg wat regen gehad maar dat was snel voorbij. Gelijk door naar het zwembad om daar nog effe zonder zand en zout water te zwemmen. Bij het zwembad nog een verse fruit milkshake gedronken. Wat een straf zo'n vakantiedag.

Tijd om op te frissen om naar het dorpje te gaan om weer te gaan uiteten. Tijdens het opfrissen kwam er zeker 5 kilo zand tevoorschijn, dit is natuurlijk geschat en van ons vieren.
Dus een douche was echt noodzakkelijk. Weer lekker gegeten en toen zijn we opgespitst.
Ryan ging Formule 1 kijken in sportbar en volgens mij annex hoerentent, Fran een manicure behandeling, Andy een been massage en ikzelf een Thaise massage. Ik wist niet dat ik zoveel spieren had. Kwam er wel weer als een jonge god van 25 van de tafel af.

Na ruim een uur kwamen we elkaar weer tegen in de sportbar, laten we het zomaar noemen.
Iedereen had genoten van deze geweldige dag. Je kunt beter zo afsluiten dan met regen. Je houdt zo een goed gevoel aan Phuket over.

Morgen worden we om 5.30 uur opgehaald en gebracht naar het vliegveld van Phuket. We hebben dan een binnenlandse vlucht naar Bangkok. Afstand 692 kilometer. Duur circa 1 uur en 20 minuten.

Dus nu alleen het verslag plaatsen en natuurlijk de foto's en dan gaan we slapen.

Tot morgen vanuit Bangkok.

1. Dora:
    27 juli 2014
    Je kan wel een boek gaan schrijven met die leuke verhalen,
    Ik vind het knap hoe je het op papier zet.
    En wat betreft de sportbar, kleine kinderen worden groot.
    Het was weer heerlijk om het te lezen.
  2. Liesbeth:
    27 juli 2014
    Tara vraagt of ze ook over je heen zijn gelopen..... mijn antwoord ja maar dat is normaal. ..... ze bleek het over de massage te hebben....... ;-)
  3. Peter Van der Raad:
    27 juli 2014
    Ik sluit mij bij dora aan erg knap dat je zo op papier krijgt