Knoflook!!!!!

26 juli 2014 - Karon, Thailand

Hoi daar,

Wat een onweer hebben we hier op dit moment. We hebben deze afgelopen 2 uur al meer flitsen gezien dan ik foto's heb gemaakt. Iedereen roept al: stop eens met foto's maken.

Ik schrijf nu, het is nu 22.00 uur, hangend op mijn bed. En onze kamer is vergeven van de knoflook walmen.
Dit komt omdat we hebben gegeten op de markt. We aten daar kipsate, kippenpoot en Fran ook nog vis. Overal zat flink wat knoflook op. Maar ik moet zeggen het was wel heerlijk.

We begonnen deze morgen overigens met een taxirit naar een locale markt, een tegenvaller want er stonden maar 5 kraampjes. Dus onze chauffeur bracht ons verder naar een groot winkelcentrum. Daar werd alleen Fran vrolijk van en wij mannen slenterde er maar een beetje achteraan. Ze kon helaas niets kopen want ik was de man met de portomonee. Andy heeft wel de boel op stelten gezet om effe een beats te testen, wat een herrie kwam er uit dan ding.

Ook nog effe bij de Big C geweest ook een winkelcentrum. Daar heel veel electronica. In dat centrum was ook supermarkt. Daar effe een lunch gescoord. Iedereen wat anders. Donuts, stokbrood en Fran speelde de eekhoorn, zei at een gestoomde mais.
Genoeg gewinkeld en terug naar het hotel.

De dag begon overigs met donkere wolken en gedurende de dag werd het steeds iets helderder maar geen blauwe lucht. De temperatuur was wel goed. Zwemmen dan maar en lekker op een beetje liggen op het dakterras. Andy laten trakteren op een milkshake. Een echt vakantie gevoel al ontbrak de zon.

Na het zwemmen effe opfrissen en lopen naar de lokale markt, dit op advies van de gastvrouw van ons hotel. Dit was precies wat we vanmorgen wilde. Kleding, eetkraampjes, souveniers en nog meer namaak spullen. Daar voor nepkleding geslaagd voor Ryan. Nepbrillen voor Andy en mij zelf en souveniers voor de herinnering. Voor Fran leuke lingerie- setjes gezien maar de Thaise dames zijn iets kleiner dus helaas geen nieuw nanaak setje voor Fran. Van het eten hebben jullie al gelezen. Morgen gaan we naar het toilet op de kamer van de jongens.

Morgen ons laatste dagje in Phuket. Wat we gaan doen is nog onbekend al zijn er wel ideeen.
Midgetgolf op een grasbaan, strand, massage en zwembad. Winkelen is geen optie.
Er kan nu gestemd worden. Jullie horen morgen de uitslag.

Groetjes van ons

1. Dora:
    26 juli 2014
    Hebben weer genoten van je verhaal.
    Morgen de laatste dag in Phuket gaan jullie dan naar huis?
    Of heb je nog meer dagen?
    Wat zullen wij deze verslagen missen als je weer thuis bent.
  2. Edwin:
    26 juli 2014
    We vliegen (maandag om 08.00 uur) naar Bangkok en blijven daar de rest van de dag. En dan dinsdag volgens mij rond een uur of 12 vliegen we weer naar Amsterdam, Fran moet helaas weer werken donderdag. En wat betrefd de verhalen ik wil ze wel elke dag blijven schrijven maar ze worden dan wel erg eentonig. We gaan wel sparen voor een nieuwe vere reis. Maar dat zal dan wel over een paar jaar worden.
  3. Liesbeth:
    26 juli 2014
    Ohhhhh t zit er bijna op, heb met jullie te doen...... vlieg je terug naar BKK of direct naar AMS?
    Enne die zwembroek. ...... te sexy ;)
  4. Ed en Mieke. Minouche en Jim.:
    27 juli 2014
    Bijna voorbij de vakantie maar als ik alle foto's zo zie hebben jullie genoten, goede terug reis en dikke knuffel.