Het is groot en grijs en het is een. ........

18 juli 2014 - Khao Lak, Thailand

Hoi daar.

Wakker worden om 8.15 uur, gelijk de gordijnen open om te kijken wat voor weer het is.
En gelukkig droog. Dus wat gaan we doen, nou de keuze was snel gemaakt.
Olifantentocht in Nationalpark van Khao Sok.

Andrew de eigenaar van het hotel regelde snel een minivan voor ons en zei dat we de chauffeur moesten betalen, die zou dan de rest regelen.
Nou dit scheelde ons dus de de helft van de normale prijs dat was dus snel verdiend.

Het park ligt op een uurtje rijden vanaf ons hotel. Nou dat park is zo groot dat je er heel veel kilometers doorheen rijdt. Opeens van de grote weg af en een grindpad op zo de bush bush in. Na een kleine kilometer zagen we de grote grijze beesten staan. Wat een gevaartes.

Er werden er twee geroepen en die kwamen uit zichzelf naar de opstap plaats.
De olifanten weten precies de route die ze moeten lopen. Maar wat een mooi gebied waar we doorheen gingen. Dit op advies van Juul en Remona die hadden deze tocht al eens gedaan.
We gingen door het water over bospaadjes, breed en smal. Ontzettend leuk om te doen.
De begeleider op zijn kop en wij op zijn rug. Maar Andy en ik mochten aan het einde van de rit op hun kop / nek zitten en onze benen geklemd tussen die enorme oren. Helaas ging Dombo deze keer niet vliegen.Aangekomen bij het eindpunt mochten we de olifant nog voeren. Wat zijn die beesten handig met hun slurf daar kan menig man nog wat van leren.

Na deze wederom leuke attractie weer op pad. Andrew gaf de man van de minivan de opdracht om ons ook nog een waterval en het viewpunt te laten zien. De waterval komt in het rijtje van die we gezien hebben op de 2de plek. En op naar het view point wat een uitzicht zeg. Jammer dat het bewolkt was anders hadden we nog verder kunnen kijken.
Maar dit was ook zeker de moeite waard.

Om 14.30 uur terug in ons hotel effe snel wat eten en op naar het strand ( ligt 200 meter verderop) want er kwam een waterig zonnetje. Op het strand aangekomen zagen we de rode vlag. Dit betekend hoge golven en onderstroom. Dus geen zwemmen in zee.
Stukje over het strand gewandeld en langs een heleboel resorts gelopen met zwembad.
Toen heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of we mochten zwemmen in hun zwembad. Ze keken eerst raar, maar als we wat bestelde mocht het.
Ryan en Andy een frisje en Fran en ik een kokosnoot. Dit is voor mij niet voor herhaling vatbaar. Maar alles moet je proberen. Zeg ik ook tegen de boys maar die trekken zich daar niets meer van aan. We kregen ons drankje trouwens geserveerd in ons prive zwembad aan de bar in het water.

Bij terugkomst nog een hotel geboekt voor morgen en de 2 nachten erna. We zijn dan in Krabi in het Maleedee Resort.
Via Andrew nog vervoer geregeld om daar heen te gaan. Het is deze keer niet zo ver 139 kilometer ongeveer 2 uur rijden. Ik moet wel zeggen Andrew een Engelsman is wel een topper voor zijn gasten. Een gezellige bierdrinkende grizly beer.

Nou tot morgen en dan komen we uit Krabi.

1. Dora:
    18 juli 2014
    Wat een leuke dag weer, wij zijn ook met zo olifanten tocht mee geweest het erg blubberig en er liepen jonge olifantjes mee die we voerde met bananen de we daar konden kopen.
    Daarna een show met de olifanten die aan het voetballen waren
    en ze schilderen prachtige schilderijen enz enz.
    Geweldig allemaal .
  2. Liesbeth:
    Wat leuk. Wat een ervaring
  3. Peter Van der Raad:
    18 juli 2014
    Ook leuk de reacties van dora paul en liesbeth om dat zij het ook hebben mee gemaakt
  4. Liesbeth:
    18 juli 2014
    Ja Peter, door deze verhalen waan ik me weer even terug. Ze gaan nu een deel bezoeken dat wij de volgende keer willen zien. Ik wacht met spanning op Krabi ;)