6 juli

6 juli 2014 - Bangkok, Thailand

Hoi daar zijn we weer.

Wat een spannende nacht was dit zeg. We kwamen om 02.00 uur op KOH SAN ROAD aan het leek wel dag, het wemelde er van de mensen en wat een hoop Nederlanders.
Mooi plekje gevonden op een terras met uitzicht op 3 schermen. In het hotel was er geen voetbal op de tv. Nou de uitslag en verloop hoef ik niet te vertellen. Ach vooruit dan maar na 90 min 0-0. 120 min 0-0. Toen gebeurde er iets in mij. Ik voorspelde de uitslag van de strafschoppen en wat denken jullle, ik had het bij het juiste eind. GEWONNEN. Nu de Argentijnen een lesje geven.

Door het tijdsvershil eindigde de wedstrijd bij ons om 06.00 uur, dus een heel kort nachtje.
Ontbijten om 09.00 uur en toen als een speer naar de tuk tuk.
Die bracht ons naar de long tail boot die ons daarna naar Grand Palace zou brengen.

Wat een verschil is hier te zien tusen arm en rijk op het water. Onderweg nog voederplekken gezien van enorme vissen. Vraag me niet naar het soort maar ze waren groot.
Ook de reclame gedaan bij floatmarket van snelle jelle. Daar een waaier gescoord die al bijna versleten is door Fran met al haar gewapper.

Na een uurtje varen aangekomen bij Grand Palace. Wat een mooie gebouwen, tempels. Het is niet met woorden te beschrijven. Zeer indrukwekkend. Als je hier zelf bent moet je je ze zeker bezoeken. Dit zelfde geldt ook voor Wat Po wat een mega Budha daar.
Zo wij cultuurbarbaren hebben genoten en er gaan deze vakantie nog meerdere tempels volgen. We houden jullie op de hoogte.

Na al dat geslenter, wat was het heet vandaag, effe een uurtje chillen in onze hotelkamer.
Toen een "frisse" duik in ons warme zwembad en genieten van een wel verdiend colatje.

Ik heb deze dag wel bezondere dingen gezien en meegemaakt. Maar wat me zeker bij gaat blijven is dat voetbal verbroederd en dat Fran enorm fanatiek is als Nederland speelt op een scherm in Thailand.

Groetjes uit een heet Bangkok.

1. Liesbeth:
    6 juli 2014
    Ben zo blij dat jullie net zo genieten als wij vorig jaar. Het is zo'n gaaf land. En hoe bevalt t eten. Je zit niet alleen maar aan de hamburgers he???
  2. Dora:
    6 juli 2014
    Zijn je jongens ook al cultuurbarbaren geworden?
    En Fran een voetbal gek.
    Ja een ander land kan je veranderen HA HA