Nog maar vier te gaan.......

25 juli 2014 - Karon, Thailand

Het laatste verhaal komt steeds dichterbij.

Vanmorgen opgestaan zoals elke morgen. Gelijk de gordijnen open en wat zag ik daar een strak blauwe lucht met een de koperen ploert aan de hemel. Wat een heerlijk gevoel was dat.
Lekker naar het strand en draaien maar. Natuurlijk ook nog effe de golven trotseren.

Opeens riep Fran: Ed opstaan we missen anders het ontbijt.
Het was een droom want de wolken waren er weer en de regen kon je pakken.
Dus de meeste dromen zijn bedrog. Maar geen man over boord we hadden een plan b.
Dit hield in een City tour.

Onder de City tour vielen The Big Budha, Wat Chalong, Old Town en view point Kata.
We hadden een prive taxi laten regelen, hij hield wel van door rijden zeker naar het view point toe. Slingerwegen naar boven en beneden, sommige van ons vonden het niet echt prettig. Maar we hebben alles weer gezien.

The Big Budha lag ook op een top van een berg. Een hele klim, maar wel met de auto. Onderweg kwam we quads en olifanten tegen. Ook stond het olifantje er van gisteren weer. Dus Ryan riep: nananana. (rolo reclame). En rende snel door. De held op sokken. Boven aangekomen zagen we werkelijk een Big Budha. Gemaakt van steen en beton met marmeren plaatjes aan de buitenkant.
Een gevaarte van 43 meter hoog. Van binnen was Big Budha hol en rustte op pilaren.
Weer mooi om gezien te hebben. Ook kon je vanaf dit punt ver kijken als het niet zo bewolkt was. Maar wat we zagen was schitterend.

Op naar het volgende punt dat was de Chalong tempel. Dit was de zoveelste tempel die we gingen bekijken. Ondertussen ben ik de tel kwijt. Wie het weet mag het zeggen, noem dan ook de namen effe op en je wordt beloond met een geheel verzorgde foto avond bij ons thuis op de bank. Ze gaan steeds meer op elkaar lijken. Maar Grand Palace in Bangkok blijft de mooiste.

Op naar Old Town, het oude centrum van de stad. Was leuk om te zien maar zeker geen must. Gekleurde huisjes met daaronder heel veel Thaise eettentjes.

Op naar het laatste punt het view point. Wat een prachtig uitzicht over de 3 baaien waar wij vlakbij zitten. Kata beach en Karon beach. We zagen hoge golven en smalle stranden dat is in het zomerseizoen wel anders vertelde onze taxi chauffeur.
Ook zagen we tussen de wolken de Big Budha verschijnen in de verte, zelfs hier vandaan was hij groot.

Nu terug op de kamer waar we effe aan het chillen zijn en luisteren naar de regen die met bakken uit de hemel komt. Straks weer ergens lekker eten waarschijnlijk ergens in het dorp.

Morgen strand als mijn droom uitkomt en anders naar de locale weekendmarkt met allemaal namaak merknamen voor een prikkie.

Jullie horen wel wat het geworden is.

Een fijne dag nog en tot snel.

1. Dora:
    25 juli 2014
    Jammer dat je droom niet uitgekomen is,
    maar je zei het al je heb nog vier dagen wie weet.
    Je heb vandaag weer genoten zo te lezen.
  2. Peter Van der Raad:
    25 juli 2014
    Wat gaat de tijd toch snel