De reddende engel onder het oog van de rode vlag.

24 juli 2014 - Karon, Thailand

Daar zijn we weer.

We hadden geen plannen, maar wilde wel met het taxibusje mee naar het strand. Eerst een goed ontbijt genuttigd en daarna gaan met die banaan. Het was winderig en zwaar bewolkt.
Maar we gingen toch die kant maar op.

Aangekomen op het strand zag je hele hoge golven en rode vlaggen, tot onze terleurstelling. Na een waarschuwingsbord te hebben gelezen, wat te doen als je wordt meegesleurd door de stroming. Kwam er een glimlach op ons gezicht. Tussen de geel-rode vlaggen zaten lifeguards daar was het toegestaan om het water in te gaan. Maar niet te diep.

We gingen gelijk op zoek naar de geel-rode vlaggen. Snel gevonden en gelijk de zee in.
Wat waren die golven hoog met grote schuimkopen erop en wat volgde ze elkaar snel op.
En wat een kracht ze beukte gewoon tegen je aan. Voor ons mannen geen gevolgen maar voor Fran des te meer. Want waar was haar bovenstukkie. Ik ben maar als reddende engel opgestaan en heb alles daarna op zijn plaats gehouden.

De donkere wolken volgde elkaar ook steeds sneller op en het begon te regenen. Fran redde onze spullen en wij nog effe springen. Andy met een wavebord, hij werd gedragen over de golven, en wij zonder. Wel weer mooi om mee te maken. Maar volgende keer wil ik dit nog weleens in februari / maart terug zien. Dan is het hier zomer.

Effe omkleden onder een afdakje. Maar natuurlijk eerst afdrogen. Onze voeten natuurlijk ook. Tot onze schrik zagen we enorme olieplakaten onder onze voeten. Die was er daar niet af te krijgen. Straks maar effe schrobben in het hotel.
Onderweg nog effe drinken en snoep gekocht en toen met taxi naar het hotel.
De taxichauffeurs hebben hier allemaal prijsafspraken dus afdingen kun je wel vergeten.

Eerst effe schrobben en gelukkig het is er bijna af. Maar ook de vel van onze voeten.
Dit laatste is niet serieus natuurlijk. De regen bleef maar vallen wat gaan we doen.
We besloten te gaan skipbo-en op het dakterras onder een afdakje.

We bestelde er wat te eten bij en natuurlijk was dat garlic bread. Voor degene die dit niet kennen het is heerlijk. Een heerlijke shake erbij wat kon ons gebeuren. Ja verliezen natuurlijk.
Andy en Ryan wonnen drie van de vier spelletjes. Wat waren ze blij en natuurlijk een kinderhand is snel gevuld.

Effe chillen op de kamer en ons daarna weer laten brengen naar het strand. Het was ondertussen al avond en donker. Het is hier trouwens om 19.00 uur al pikke donker. Effe rondlopen en kijken. Plotseling liepen tegen Dino midgetgolf aan. Oke we gaan er voor. In een jungle omgeving met de dino's voelde het ANDY team zich niet zo thuis en verloren kansloos. Weer twee mensen gelukkig gemaakt vanavond wat was ik weer goed bezig.

Bij de uitgang stond een klein olifantje. Schattig om te zien. De boys wilde wel effe voeren. De olifant dankte de Boys met een zuigzoen in hun nek.

Het was nu echt tijd om te gaan eten. Dus een eettentje zoeken met livemuziek. Oude tijden herleefden met The Beatles, The Eagles. YMCA, ABBA en Boney M.
Was echt gezellig daar en goed te eten. Er waren veel Engelsen aanwezing en letterlijk aanwezig. Ze maakte er een mooi feestje van vooral op de dansvloer. Het was weer een leuk dagje zo ondanks de regen. O ja de terugreis in de taxi deden we nog effe karaoke op zijn Thais

Morgen zien we wel weer. Kijken wat het weer doet. Want van de voorspellingen hier klopt weinig.

Tot laterzzzzzzzzzz

Garlic bread is brood met olie en een teentje knoflook erop. Dus eigenlijk een broodje kruidenboter.

1. Liesbeth:
    24 juli 2014
    Ik zat net te denken.... heb vandaag nog geen verslag gezien en ja hoor daar was ie hahaha kun je nagaan ;)
    Topje wel weer ggevonden?
  2. Edwin:
    24 juli 2014
    Natuurlijk weer gevonden, zat om haar knieen
  3. Peter Van der Raad:
    24 juli 2014
    Gelukkig gevonden anders had het weer twee nieuwe gekost
  4. Dora:
    25 juli 2014
    Kon gisteren de Side niet openen dus vanmorgen pas gelezen.
    We hebben weer genoten van je verhaal.